Kuzey Marmara'da 'Garanti' Tutmadı



Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi köprüleri ile İstanbul-İzmir ve Kuzey Marmara otoyol projeleri, Yap-İşlet-Devret (YİD) yöntemiyle ihale edildi. Buna göre ihaleyi kazanan şirket ya da ortaklık, inşaatı tamamladıktan sonra köprü ve otoyolu belli bir süre işletecek ve sonra devlete devredecek. Söz konusu projelere, devlet araç geçiş garantisi verdi. Geçişler, döviz olarak belirlendi. Araç geçişleri, garanti sınırının altında kalması durumunda aradaki farkı devlet ödüyor.

Bu kapsamda yıl içinde Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi köprüleri için garanti ödemesi yapıldı.

Habertürk'ten Olcay Aydilek'in haberine göre, Kuzey Marmara Otoyolu’nun hizmete açılan bölümleri için de “araç geçişlerinin garanti sınırının altında kalması” nedeniyle 1.4 milyar TL ödeme yapıldı. Kuzey Marmara Otoyolu’nu; Kalyon, Cengiz, Kolin, Limak, RYS İnşaat ve Pak Yatırım ortak girişim grubu işletiyor. Otoyol, İstanbul’un batıdaki en uç noktasından başlayıp, şehri baştan sona geçerek Kocaeli ve Sakarya’ya kadar uzanan 400 kilometre uzunluğunda bir proje.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Karayolları’nda, onlarca şantiyeyi ilgilendiren finansman odaklı önemli bir gelişme daha yaşanıyor. Karayolları Genel Müdürlüğü’ne, yılın tamamlanmasına sayılı günler kala 1.2 milyar TL’lik ek ödenek daha aktarıldı. Genel Müdürlüğe, bu yıl başında 7 milyar 736 milyon TL yatırım ödeneği ayrılmıştı. Ek ödeneklerle bu tutar, yaklaşık 22 milyar TL’yi buldu. Karayolları’nın, müteahhitlere 13-14 milyar TL dolayında borcu bulunduğu belirtiliyor. Genel Müdürlük, bugünden itibaren proje bazlı olarak bu borçların bir bölümünü kapatacak.

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.