Türkiye’nin ilk 'İtibar Zirvesi', iş dünyası, kamu, medya ve
iletişim sektörlerinin önde gelen isimlerini buluşturdu. Zirve kapsamındaki
oturumlarda, kurumsal itibar konusunda başarılı uygulamaları gerçekleştirmiş
kurumların temsilcileri deneyimlerini aktardı. Marketing Türkiye Genel Yayın
Yönetmeni Gülseli Özen Ocakoğlu, Hürriyet Gazetesi Genel Yayın
Yönetmeni Fatih Çekirge, Siemens Genel Müdür Yardımcısı
Ali Rıza Ersoy, ERA Araştırma&Danışmanlık şirketi ortağı
Elvan Oktar gibi isimlerin katıldığı zirvede konuşan
Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Fatma
Çalenk, kurumsal itibarın şirketlerin başarısını ölçmede önemli bir
yönetim fonksiyonu olduğunu vurguladı.
Çelenk, 'kurumsal itibar yönetimi'nin şirketlerin duygusal
çekiciliğini artırdığını vurgulayarak, böylelikle kamuoyunda şirkete duyulan
beğeni, hayranlık, saygı ve güvenin de pekiştiğini söyledi. Kurumsal sorumluluk
ve kurumsal sosyal sorumluluk alanındaki çalışmaların şirketler için kurumsal
itibarın en önemli bileşenleri olduğunu belirten Çelenk, “Kurum itibarının iş
sonuçlan ve marka değeri üzerindeki etkisi bugün tartışılmaz hale gelmiştir.
İtibarınızı doğru yönetmediğinizde sonuçları, kötü giden iş sonuçlarını
toparlamaktan çok daha zordur. Bir şirketin toplumun desteğini alması ancak
güçlü bir kurumsal itibarla mümkün olacaktır” dedi. Kurumsal itibarın, bir durum
yönetimini kapsadığını ve durağan olduğunu, oysa hareket kabiliyetini ortaya
koyanın bireysel itibar olduğunu belirten Çelenk, şirketlerin kurumsal
itibarlarını yönetebilmelerinin en kritik noktası, çalışanlarına itibar etmekten
geçtiğini belirtti.
Geçmişte şirketlerin 'ne kadar para kazandığı' ile eş değer
tutulan itibarın, günümüzde şirketlerin 'nasıl kazandığıyla'
daha çok ilgili olduğunu vurgulayan Çelenk, yakın gelecekte ise
şirketlerin kazandıklarını 'nereye harcadıklarıyla' daha çok
ilgilenileceğini ve kurumsal itibarın bu yolla toplum nezdinde bir rekabet
parametresi olarak konumlanacağına dikkat çekti. Amerika’daki Kurumsal İtibar
Enstitüsü kurucusu ve direktörü Dr Charles Fomburn’un
'Kurumsal İtibar Katsayısı' modelini örnek veren Çelenk, dünyada her
yıl yüzlerce şirketin çok boyutlu değerlendirme kriterlerini içeren araştırmayla
paydaşları tarafından değerlendirildiğine dikkat çekti. Artık Türkiye’de
de itibar ölçümlemesi yapılmasının konuşulmasının heyecan verici olduğunu
belirtti.
Her yıl Amerika’nın büyük şirketlerinin itibarını ölçen Fombrun’un
araştırması, yirmi nitelikten oluşan bir liste üzerinden hesaplanıyor. İtibar
katsayısını geliştirenler, ürün ve hizmetler, çalışma ortamı, sosyal sorumluluk,
vizyon ve liderlik ve finansal performansa verilen puanlarla belirleniyor.
Bu model, hem sektördeki rekabette hem de sektörlerarası rekabette kurumsal
itibar ölçümünü mümkün kılıyor.