Adını taç kapısı üzerinde yükselen tuğla örgülü minarelerindeki firuze renkli
çinilerden alan Gökmedrese’nin restorasyonu 4 yıldır
tamamlanamadı. Buna gerekçe olarak ihaleyi alan firmanın maddi sıkıntıya girmesi
gösterildi. Asıl skandal, daha sonra ortaya çıktı. Firmanın restorasyon
sırasında dökülmüş çinilerin yerlerini mavi boya ile kapatmaya çalıştığı
anlaşıldı.
Aynı dönem eseri olan Çifte Minareli Medrese’de de benzer
bir kültür ve tarih kıyımı yaşandı. Yalnızca minareleri ile giriş kısmı günümüze
ulaşan Çifte Minareli Medrese’nin minarelerindeki çinilerin yerleri, yine
restorasyon ihalesini alan firma tarafından boyandı. Eserin bütününün
kurtarılmış olmasının boyadan daha önemli olduğunu ifade eden sanat tarihi
uzmanları, restorasyon çalışmalarında temel amacın yıkılmaya ve kaybolmaya yüz
tutmuş eserlerin gelecek nesillere daha sağlam aktarılması olması gerektiğini de
belirtti.