Cumhuriyet'ten Hazal Ocak'ın haberine göre, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) kulislerinde çok tartışılacak ‘yeni bir asma köprü projesi’ teklifi konuşuluyor. TOKİ yetkilileri 13 Mayıs Çarşamba günü İBB İmar Komisyonu meclis üyelerine gizli olarak Küçükçekmece Gölü’nün üzerinden geçecek olan bir asma köprü proje teklifinin sunumunu yaptı. Şu anda İBB Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğü’nde olan proje teklifi inceleme aşamasında. Teklif incelemelerin ardından önümüzdeki günlerde ilgili komisyonlarda görüşülmek üzere havale edilecek.
Proje kapramında 2017’de tamamlanması planlanan 25 kilometrelik İncirli-Beylikdüzü metro hattının da güzergâhı değişecek. Asma köprü üzerinden İncirli-Beylikdüzü metro hattının geçmesi planlanıyor. Köprü deniz seviyesinden 65 metre yüksekliğinde olacak.
Kanal İstanbul
CHP’li meclis üyesi Hüseyin Sağ, proje kapsamında metro güzergâhına Koru-Florya durağının da eklendiğini belirterek, “Bu projeye göre insanların yoğunlukta olduğu alanlardan geçmeyecek metro. Projeyle artacak maliyet de tüm İstanbul halkının cebinden çıkacak” dedi. Söz konusu projenin Kanal İstanbul projesinin ilk adımı olduğunu ifade eden Sağ şunları söyledi:
“İstanbul’da Boğaz köprülerine alıştık ancak Kanal İstanbul yeni adıyla ‘Yeni Şehir Projesi’ için halkın yoğunlukta olduğu bir aksta bulunan metronun güzergâhı değiştirildi. Üstelik Küçükçekmece Gölü’nün geçecek asma köprü göldeki tarihi köprünün silüeti bozabilir ve Küçükçekmece’nin aynı zamanda tarihi sit alanında kalan bölgeleri de var. Aslında mühendislik ve mimarı açıdan da kesinlikle sakıncalı bir proje” dedi. Sağ, Bakırköy- Beylikdüzü metrosunun Başakşehir- Sefaköy-Halkalı Havaray Hattı Projesi’yle de entegre olacağını söyledi.