Vaillant Genel Müdürü Christoph Grosser, 'Ekonomide dip noktayı yaşadığımız 2001'de bile 36 bin adet kombi sattık. Ciromuz bu yıl da artıyor. Talep erteleyen tüketici alıma geçti' dedi.
Irak Savaşı'ndan önemli ölçüde etkilenmediklerini aksine yılın ilk altı ayında hedeflenen cirolarının bu yıl yüzde 50 üzerine çıktıklarını belirten Vaillant Genel Müdürü Christoph Grosser, "İlk altı ayda 19 bin 200 adet kombi satarak, 15 milyon euro (23 trilyon 520 milyar lira) ciro elde ettik. Bu trend ikinci altı ayda devam ederse toplam ciromuz daha da artar" dedi.
Halkın son 4-5 yıllık tüketim eksikliğini bugünlerde gidermeye başladığını bu nedenle piyasaların canlandığını vurgulayan Grosser, "Eskiden kriz vardı. Halk talebi erteledi. Buna rağmen ekonomide dip yaşadığımız 2001 yılında 36 bin 700 adet kombi satarak, 31.3 milyon euro ciro elde ettik. 2002'de ise 42 bin 100 adetlik satışla 36 milyon euro ciro gerçekleştirdik.
Bugünlerde siyasetin tek parti olması kamuoyuna güven verdi. Irak Savaşı'nın erken bitmesi ve genel ekonominin fazla etkilenmemesi nedeniyle bir rahatlık oldu. Bu nun üzerine talep arttı. Siyasi bunalım, aşırı bir devalüasyon olmazsa ekonomik düzen sağlıklı bir şekilde devam eder. 2003 ve 2004 yılında bir sıkıntı görmüyorum" açıklamasını yaptı.
Geçtiğimiz günlerde İstanbul'da depremden en çok etkilenen Avcılar'da yetkili satış bayii Eksa'nın yeni mağazasının açılışını yapan Grosser,
"İstanbul'da nüfus artışına paralel olarak Avcılar ve Beylikdüzü'nde yerleşim alanları büyüyor. Böyle yoğun bir gelişimin içinde tüketiciler hızla artarken bizim de orada olmamız lazım. Aksi düşünülemez. Doğalgaz varsa biz de kendi cihazımızı satabiliyoruz. Avcılar ve Beylikdüzü'nde halk markamızı beğendi. Vaillant markası burada tuttu. Eksa firması 5-6 yıl önce küçük bir yerde çalışmaya başladı. Vaillant ile olan ortaklığı başarılı olduğu için bu yatırımı yapabildi" diye konuştu.
Ortadireğe Vaillant
Vaillant'ın sadece üst segmente yönelik olan bir marka olmadığının altını çizen Grosser, "En çok ortadirek ve altına hitap ediyoruz. Türkiye'de ısıtma sistemlerinde lideriz. Kombi pazarında yüzde 27 pazar payımız var. Tanınmış, sağlıklı ve servisi daha iyi olan marka olduğumuz için tercih ediliyoruz. Türkiye'de 24 senedir yaşıyorum. Mutlaka bir felaket olması lazım ki kendimizi iyileştirelim. Deprem oldu. Bir sürü can kaybı oldu. Bu felaketten sonra herkes bina içinde ve dışında gerçek bir kalite iyileştirmesi yapılmasının gerektiğinin farkında. İnsanlarda inşaat, ısı, yalıtım ile ilgili kalite arayışı arttı. Vaillant onun için tutuldu. Avcılar bölgesi ve Beylikdüzü'ne deprem açısından riskli bölgeler denildi. Ama 45 koopretif başkanını Almanya'ya götürdük. Türkiye'de toplantı yaptık. Vaillant yoğun bir şekilde kooperatiflerde satılıyor" bilgisini verdi.
Cirosu 1.7 milyar dolar
Vaillant, 38 ülkede kendi şirketleri ile faaliyet gösteriyor. Şirketin dünyadaki toplam cirosu 1 milyar 735 milyon euro. 19 fabrikası olan Vaillant yılda 2.2 milyon cihaz üretip satıyor.
Doğalgazın izinde
Vaillant'ın Türkiye'ye 1982 yılında uzun vadeli yatırım stratejisi çerçevesinde geldiğini ifade eden genel müdürü Chirstoph Grosser şöyle konuştu: "10 yıl içinde altyapı ve eğitimle belli bir kalite standartı oluşturmayı hedeflemiştik. Şimdi Türkiye'deki 11. yılımızdayız. 6. yıldan itibaren ürünlerimize yoğun bir talep gelmeye başladı. Ama satış ana hedefimiz değil. Tüketici ürünlerimizin kalitesinin ayrımında. Şu an Türkiye'de beş ildeyiz. İstanbul, Ankara, İzmir, Eskişehir ve Bursa'dayız. 100 ana bayi, 180 alt bayimiz var. Doğalgaz olmadığı için diğer yerlerde çalışamıyoruz. Kayseri, Konya, Samsun, Çanakkale'de doğalgaz çalışmaları var. Tüketici odaklı bir altyapı kuracağız. Enerji Bakanlığı beş yıl içinde 25 il, 10 yıl içerisinde 80 ile doğalgaz sağlanacağını belirtiyor. Bu hedefleri çok gerçekçi bulmuyoruz ama nereye doğalgaz bağlanırsa biz de oraya gideceğiz."