Her yıl ICSC (Uluslararası Alışveriş Merkezleri Birliği)
tarafından düzenlenen ve tüm AVM’lerin kendi kategorilerinde; alışveriş
merkezinin büyüklüğü ve yapısal özelliklerine göre değerlendirildiği, Haziran
2011 ayında sonuçların açıklanacağı yarışmada, Kozzy Alışveriş ve Kültür
Merkezi pek çok AVM’yi geride bırakarak 2011 yılı finalisti
oldu.
ICSC Avrupa'nın En İyi Alışveriş Merkezi Ödülleri yarışma kriterleri
arasında, alışveriş merkezlerinin mimari ve finansal yapısı, marka karması,
doluluk oranı, bulunduğu bölgeye kazandırdığı artılar, pazarlamada yarattığı
farklılıklar gibi özelliklerin yanısıra;
* Temel alışveriş merkezleri kurallarına uygunluk, kurumsal kimlik, markanın
imajı, lokasyon, görünürlük, yenilikçi yaklaşım, ulaşım ve giriş kolaylığı, ayak
trafiği, * Performans, yatırımın geri dönüşü, ana kiracılar, kiralama
düzeyi, mağaza karması, kapı girişleri, pazarlama konsepti, müşteri memnuniyeti,
* Mimari konsept, dizayn-konsept, AVM’nin dışarıdan ve içerden görünümü,
işaret levhaları v.s, * Çevreye duyarlılık, enerji verimliliği, *
AMV’lerin yarışmaya hazırladıkları sunumların kalitesi
göz önünde bulundurularak finalistler belirleniyor.