Körfez Geçiş Köprüsünün Depremselliği için 10 Milyon $ Harcandı



Foto: Nevzat Samancı (AA)

İstanbul ile İzmir arasını 3,5 saate düşürecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi kapsamında inşa edilen Körfez Geçiş Köprüsü'ndeki çalışmaları incelemek üzere, Yalova'nın Altınova ilçesi kaymakamlığı ve belediyesi bir gezi düzenledi.

Altınova Kaymakamı Nurullah Kaya ve Belediye Başkanı Metin Oral'ın da katıldığı gezide çalışmalar hakkında bilgi veren Otoyol AŞ Genel Müdür Yardımcısı Ali Nebil Öztürk, projenin yap-işlet-devret modeliyle yapıldığını hatırlatarak, "Yalova ile İstanbul arasındaki ulaşım 6 dakikaya düşecek. Bu Türkiye'deki 3'üncü asma köprü olacak. Yalova'dan da otoyola bağlantı yapılacak. Otoyol Projesi'nde 5 binin üzerinde çalışan var. Körfez Geçiş Köprüsü'nde ise binin üzerinde çalışan bulunuyor. 2 binin üzerinde çeşitli marka ve modelde iş makineleri 24 saat esasına göre çalıştırılıyor. Karadan karaya 2 bin 668 metre uzunluğunda bir köprü olacak" ifadesini kullandı.

Reklam Goruntulenme Bolumu


Öztürk, köprünün depreme olan dayanıklılığıyla ilgili de "Köprü yapımından önce fay hatları incelendi. Kuzey Marmara Fay Hattı da özel olarak incelendi. Temelleri de ona göre yapıldı. Dizaynında depremsellik düşünüldü. Temellerine zeminden serbest durabilen kesonlar yerleştirildi. Dolayısıyla deprem anında oynama olsa da üzerinde trafik durmadan müdahalede bulunulabilecek. Sırf depremsellik araştırılmasına bile 10 milyon dolar harcandı" ifadesini kullandı.

Köprünün bitim tarihine ilişkin ise Öztürk, "Resmi sözleşme 2016 yılının haziran ayı ancak Başbakan'a söz verildi. Köprüyle ilgili çalışmalarımız hızla sürüyor. Biz köprünün 2015 yılının aralık ayında trafiğe açılmasını öngörüyoruz. Bu projenin 37 ayda bitirilmesi bile bir dünya rekoru" açıklamasını yaptı.

Botlarla denize açılan ve köprünün ayaklarını bizzat yerinde gören geziye katılanlara, şantiye şefi Coşkun Kurtuluş teknik detaylı bilgiler verdi.