Yeni Galata Köprüsü ile Eminönü ve Karaköy meydanlarının yapımı işi için 1998 yılına kadar toplam 141 milyon mark tutarında kredi kullanıldı. Raylı sistemin projeden çıkarılması sonucunda Alman hükümetinin resmi kredi kuruluşundan kaynak alınamaması nedeniyle harcanan kredinin büyük kısmı piyasadaki borç veren kuruluşlardan edinilmiş yüksek faizli kredi. Söz konusu tutarda, 15 milyon marklık Hazine tarafından edinilmiş köprü kredisi de bulunuyor. Yine 1998 yılına kadar harcanan ortalama 141 milyon markın içinde köprüyü yapan STFA-Thyssen konsorsiyumuna yapılan 32 milyon marklık fazla ödeme de yer alıyor. Konsorsiyuma fazladan ödendiği müfettiş raporları ve mahkeme kararlarıyla saptanan, ancak hâlâ büyük kısmı alınamayan 32 milyon markın dökümü şöyle:
1. Fazla hakediş (Sözleşmenin 59. maddesine aykırı uygulama): 13.977.223.74 mark.
2. Gemi çarpmasına karşı alınan önlemlere dönük imalat: 10.545.202.13 mark.
3. Jet Grouting imalatından: 2.835.874.20 mark.
4. 46 No'lu hakediş raporundaki mükerrer ödemeden: 1.203.784.20 mark.
5. Fazla ödemelerden kaynaklanan KDV: 3.639.576.53 mark.
Yapımına 1984'te başlanan ve 1992'de trafiğe açılan yeni Galata Köprüsü 1998 yılında kanatların açılıp kapanmasından kaynaklanan hasarların saptanması üzerine bakıma alınmıştı. Köprünün kanatlarının dört yıldır açılamaması nedeniyle Haliç tersanelerinde faaliyet de durmuş bulunuyor.