Başbakan Tayyip Erdoğan'ın "Daha yüksek beklentilerimiz var" dediği 5.7 milyar dolarlık köprü ve otoyol ihalesinin iptal edilmesinin ardından yeni yöntem aranıyor.
Dubai'ye hareketinden önce gazetecilerin sorularını yanıtlayan Erdoğan, köprü ve otoyolların özelleştirilmesiyle ilgili yeni yöntemler üzerinde çalıştıklarını söyledi.
Erdoğan, "Rakamı küçük bulduğumuz için iptal ettik. Bu tür özelleştirme noktasındaki birçok kuruluşlar çok önemli. Bizim beklediğimiz rakam bunun çok üstünde bir rakamdı. Özelleştirmenin de farklı yanları var. İlla blok satış olacak diye bir şey yok. Yeni çalışmalar yaptırıyoruz. Bunlardan biri de halka açmak. Belli bir oranını halka açmak gibi bir adımı atabiliriz. Teknik çalışmalar sonucunda bu adımı atmamız da söz konusudur" dedi.
17 Aralık 2012'de düzenlenen ihalede, en yüksek teklifi 5 milyar 720 milyon dolarla Koç Holding AŞ - UEM Group Berhad - Gözde Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı AŞ Ortak Girişim Grubu vermişti.
Köprüler para basıyor
Karayolları Genel Müdürlüğü verilerine göre, 2001 yılından 2012 yılı sonuna kadar köprü ve otoyollardan geçen 3 milyar 348 milyon 682 bin 193 araçtan 4 milyar 423 milyon 406 bin 992 dolar gelir elde edildi.
1970'te yapımına başlanan ve Cumhuriyet'in 50. yılı olan 1973'te açılan Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı 21,7 milyon dolara mal oldu. 1986-1988 arasında inşa edilen FSM Köprüsü'nün maliyeti de 400 milyon dolardı.