HelpA Akademi Genel Koordinatörü, Psikolog Gülşah Sam Orhan, satışın bir nevi seans olduğunu, her satıcının ilk olarak duygu satacağını kaydetti. İstatistiklere göre satış personelinin satış sırasında ilk etapta yüzde 70 oranında reddedildiğini ancak, müşterinin zihnine doğru mesajlar verilirse yüzde 30 oranında tekrar geri geldiğini söyleyen Orhan, geri gelenlerin yüzde 15’inin ise alım yaptığını kaydetti. Müşterilere dolaylı sorulan soruların satışta çok etkili olduğunun altını çizen Orhan, dolaylı yoldan kesinlikle yanıt verilmemesi gerektiğini savundu. Helpa Akademi Kurucusu, “Satışta gözlem çok önemli bir yetenektir. Bazı kilit cümleler yarım saat ya da bir saatlik uzun uzun anlatımlardan daha etkilidir. Etkili bir satışın gerçekleştiği süre 10 dakikadır. 10 dakikanın üstündeki çaba yararsızdır. Detaylara boğulmayın. Bu müşterileri sıkar” dedi.
Ön yargılara da vurgu yapan Orhan, bir müşteri kapıdan girer girmez alıp almayacağını, “ben hemen anlarım” diye kesinlikle düşünmemek gerektiğini vurgulayarak, “Bu bir önyargıdır. Ve önyargılar satışın önündeki en büyük engeldir” diye konuştu.
HelpA Akademi’nin konut sektörü üzerine geliştirdiği satış koçluğu eğitimine ilk dahil olan projeler Uptown İncek ile İncek Prestij oldu.