Burada konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, 'Türkiye İnovasyon Haftası' ile inovasyon ve Ar-Ge'nin Türkiye ekonomisi ve ihracatında taşıdığı önemi bir kez daha ülkenin gündemine taşıyacaklarını belirtti. Geçen yıl Başkakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla ilkini düzenledikleri etkinliklerin 15 bin ziyaretçinin katılımıyla gerçekleştirildiğini hatırlatan Büyükekşi, bu yılki toplantıda da yenilikçi fikirlerin tartışılacağını dile getirdi.
Dünyanın ve ihracatın geleceğinin inovasyona dayalı kalkınmaya bağlı olduğunu ifade eden Mehmet Büyükekşi, "Konteynerlerimizi yükte hafif pahada yüksek ürünlerle doldurmalıyız. 2023 yılı için 500 milyar dolar ihracat hedefimiz var. Bu hedefe ulaşmak için yüksek katma değer oluşturmaya yönelik inovasyon ve Ar-Ge fikirlerin ticarete dönüşmesi büyük önem taşıyor" diye konuştu. Bir ülkenin gelişme ve kalkınmasının en önemli dinamiklerinden birinin inovasyon olduğunu dile getiren Büyükekşi, inovatif girişimlerin yaşama kalite ve artı değer kattığının bilinen bir gerçek olduğunu kaydetti. Büyükekşi, şunları söyledi:
"Biz bu noktadan yola çıkarak 7'den 77’ye herkesin bilim, teknoloji, pazarlama, tasarım, kent, iş ve sanayi dünyası, pazarlama, enerji ve tıp alanlarında inovasyonun geliştirici gücünün fakına varmasını istiyoruz. Geçtiğimiz yıl dünyanın dört bir yanından gelen 50'ye yakın inovasyon gurubunun konuşmaları dinlendi. 52 Ar-Ge merkezi, yurtiçi ve yurtdışından 57 üniversite ve 500'e yakın ödüllü projeyle inovasyon dünyasına yeni bir ivme kazandırdık".
Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdür Yardımcısı Yavuz Özutku ise Türkiye'nin 2023 hedeflerine ulaşmak için dört temel sac ayağı bulunduğunu, bunların Ar-Ge, inovasyon, markalaşma ve tasarım olduğunu dile getirdi.
Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Mustafa Türkmenoğlu da inovasyonun geleceğe yatırım yapmak olduğunu belirtti.