Smarton, tek bir araba ile 250 tona kadar, iki arabayla ise 500 tona kadar yük taşımaktadır. Geniş bir hız aralığına sahip olan Smarton Vinç’in çalışma sınıfları M3 ila M8 arasındadır. Smarton’un akıllı kaldırma düzeneği, farklı kaldırma ihtiyaçlarına göre uyarlanabilir.
Modüler ve geliştirilebilir
Smarton'da, kullanıcıların üretim süreçlerine büyük yarar sağlayacak birçok özellik standart olarak yer almaktadır. Ayrıca Smarton’un özelliklerini arttırarak farklı gereksinimlere de uyarlamak her zaman mümkündür. Vinç, uzun yıllardır kullanılıyor olsa dahi yazılım tabanlı akıllı özellikler her zaman vince dahil edilebilir. Böylece vinç, değişen ihtiyaçlar doğrultusunda güncellenebilir.
Kullanıcı deneyimi seviye atlıyor
Smarton, telsize ya da vinç operatörünün kabinine yerleştirilebilen bir tablet içermektedir. Tablet sayesinde, vinç operatörü vinç ve prosesle ilgili bilgileri direkt olarak cihaz üzerinden takip edebilir ve vince yönelik gerekli ayarlamaları kolaylıkla yapabilir. Böylece tablet, vinç kullanımını daha kolay ve etkin bir hale getirebiliyor. Yüklemelerin daha güvenli ve etkin gerçekleşmesini sağlayacak bir kamera görüşü de isteğe bağlı olarak eklenebilmektedir.
Kolay Onarım
Smarton tablet, vinç operatörüne ileri seviyede arıza tespit ve durum bilgisi sağlamaktadır. Bakım&Onarım personeli, servis platformuna çıkmadan da vincin mevcut durumuna dair gerçek zamanlı bilgiye ulaşabilmektedir ve ayrıca kablosuz sistem, vinç çalışır durumdayken de kolay kullanım sağlamaktadır.
Akıllı Özellikler
Aktif Salınım Kontrolü, köprü ve araba ivmesini ve yavaşlamasını kontrol ederek yükün salınımını sınırlandırır. Salınım Kontrolü daha hızlı yük elleçlemeye ve daha hassas konumlandırmaya olanak verir. Ayrıca, bu özellik yükün, vincin ve çevredeki alanın hasar görme riskini de azaltır. Hedef Konumlandırma ve son konumlandırma, operatörün vinci manuel olarak çalıştırması ihtiyacını azaltır. Hedef konum özelliği, yalnızca tek bir düğmeyle yükü önceden tanımlanan bir hedef konuma taşır. Son konumlandırma ise yükü nihai bir konumlandırma aralığının merkezine götürür. Bu özellikler, tekrarlı çalışma döngüsü sürelerini dikkate değer ölçüde azaltır ve işlevinizi hızlandırıp kolaylaştırır.
Şok Yükleme Önlemesi, yükü doğru şekilde almayı mümkün kılar. Caraskal tahrik ünitesi yükü denetler. Yük aniden alınırsa, kaldırma hızı yük kaldırılana kadar otomatik olarak düşürülür. Bu özellik, yüke ve vince çarpmaları önlemek üzere tasarlanmıştır, bu da vincin çelik yapısının ve mekanik parçalarının ömrünü uzatır.
Korumalı Alanlar ve Çalışma Alanı Limitleri, vincin girmesine izin verilmeyen üretim makineleri veya depolama alanları gibi korunan alanları tanımlamayı sağlar. Çalışma Alanı Limitleri, vincinizin otomatik olarak duracak şekilde tasarlandığı geçici “sanal duvarlar” oluşturur. Bu işlevler, vinç ile vincin yakınındaki değerli ekipmanlar arasında çarpmaları engellemeye yardımcı olur ve böylece güvenliği artırarak olası hasarları önler.
Kanca Ortalama, köprüyü ve arabayı doğrudan yükün üzerinde konumlandırarak, kaldırma sırasında yana çekmeyi engellemek amacıyla tasarlanmıştır. Bu özellik, vincinizin bileşenlerinde daha az aşınma ve yıpranma, daha hızlı yük döngüsü süreleri ve çalışma kolaylığı anlamına gelir.
Takılmayı Önleme, kanca, askı veya yükün kazayla bir yere takılması durumunda tüm vinç hareketini durdurmak üzere tasarlanmıştır. Bu güvenlik işlevi yükleri taşırken tehlikeli durum riskini azaltır ve yük, vinç ve çevreleyen alanın hasar görmesini engellemeye yardımcı olur.
Yüksek verimlilik sağlayan bir diğer opsiyonel özellik ise, yavaşlama ve indirme işlemi sırasında açığa çıkan enerjiyi elektrik şebekesine geri gönderen Rejeneratif Şebeke Frenleme Sistemi’dir. Bu sistem, enerji maliyetlerinden tasarruf edilmesini sağlamaktadır.