Turgay Saraçoğlu, Almanya’da bulunduğu dönemde edindiği
bilgi ve tecrübeyle, kendi ülkesinde yerli bir makina üretmek için 40 yıl önce
çıktığı yola, Adana’da kurulan fabrikayla devam etti. Söz
konusu fabrikada hatırı sayılır bir istihdam yaratıldı ve bugün Sarmak
Makina, kompresör sektöründe Türkiye’nin lider firmalarından biri haline
geldi.
Sarmak, halen Adana Organize Sanayi Bölgesi’nde yaklaşık 10 bin metrekarelik
kapalı alana sahip fabrikasında üretimini sürdürüyor. İstanbul, Ankara illerinde
bölge merkezleri; Bursa, Kayseri, Denizli illerinde servis merkezleri, tüm
Türkiye çapında bayileri bulunan ve ihracat yaptığı ülke sayısını her geçen gün
artıran bir kompresör markası olan Sarmak, değiştirdiği logosu ve pazarlama
anlayışı ile sektörünün öncülerinden olmaya devam ediyor.
Felsefesini, insan, teknoloji ve sistem gibi son derece net temeller üzerine
kuran Sarmak’ın en büyük özelliği kurucusu Saraçoğlu’nun Alman ekolünden gelen
disiplini ve bu disiplinin bir kurum kültürü olarak benimsenmesi. Sarmak, insana
saygı duyan bir anlayışla; deneyimli, eğitimli, sürekli kendini geliştiren ve
Sarmak kültürünü özümsemiş çalışanlardan oluşan dev bir aile portresi çizmeye
özen gösteriyor. Saraçoğlu; “Çalışanların kuruma sadakatleri ve ortalama çalışma
sürelerinin uzunluğu” ile gurur duyduğunu belirtirken yenilenmiş Sarmak
Makina’nın aile şirketi olarak birçok başarıya imza atmaya devam edeceğine
inanıyor.
Yeni Sarmak, teknolojik yatırımlarını, uluslararası işbirlikleriyle en üst
seviyede sürdürmeye devam ederken, tedarik, üretim, pazarlama, satış ve satış
sonrası hizmetler dâhil tüm süreçlerini sistemli olarak geliştiriyor.
Geçtiğimiz yıl sonu daha modern ve dinamik bir yapıya
kavuşmak hedefiyle kendine yeni bir yol haritası çizen Sarmak Makina,
gerçekleştirdiği geniş çaplı pazar araştırmaları, belirlenen yeni stratejiler ve
markanın yeni görünümü ile tüm kurumsal kimlik çalışmalarını yenileyerek
deneyimli fakat yeni bir marka olma yolunda sektöründe hızla
ilerliyor.