Koç.net Türkçe CRM Çözümüyle 100 Bin KOBİ Hedefliyor
Koç.net ile Surado arasındaki işbirliği,
düzenlenen basın toplantısıyla duyuruldu. Koç.net Genel Müdürü Mehmet
Ali Akarca, toplantıda yaptığı konuşmada, müşteri memnuniyetini odak
noktalarına taşıyan büyük ölçekli şirketlerin CRM hizmetlerine
öncelik verdiğini, ancak KOBİ'lerin uygulanabilir olduğunu düşünmedikleri ve
önemli bir maliyet kalemi olarak gördükleri CRM'e gerekli yatırımı
yapamadıklarını hatırlattı. Surado ile CRM'in gücünü kullanmak isteyen
KOBİ'lere, ihtiyaçlarına ve bütçelerine uygun çözümler sunmak üzere bir araya
geldiklerini anlatan Akarca, Surado'nun esnek hizmet yapısı ile dünya genelinde
büyük ya da daha küçük çaplı birçok şirkete özel çözümler sunabilen bir şirket
olduğunu ve Türkiye'yi önemsediğini söyledi.
Surado'nun Türkiye'de sunacağı çözümlerin tamamının Türkçeleştirildiğini,
bunun KOBİ'ler açısından büyük önem taşıdığını anlatan Akarca, Türkiye'de
kurulacak data merkezi sayesinde ise sistemlerin yurt dışında yaşanan
sorunlardan etkilenmeyeceğini kaydetti. Piyasaya sunacakları ürünlerde odak
noktalarının, farklı tarzda ve sektörde iş yapan KOBİ'lerin ihtiyaçlarını aynı
anda karşılayacak bir ürün çıkararak, Türk kullanıcısının özel ihtiyaçlarına en
iyi şekilde karşılık verebilecek çözümler yaratmak olduğunu söyleyen Akarca, bu
bakış açısı ile Türkiye'de uygulanmak üzere KOBİ'lerin hizmet verdiği sektöre,
çalışan sayısına ve ölçeğine uygun olabilecek ve farklı ihtiyaç ve çözümlere
hizmet edebilecek grup ve profesyonel paketlerini geliştirdiklerini bildirdi.
Şirketlerin ilk yatırım maliyeti olarak donanım, bakım ya da insan kaynağına
ekstra bir bütçe ayırmasına gerek olmadığının altını çizen Akarca, sistemin
şirkete maliyet avantajı kazandırdığını vurguladı.
Sistemin işleyişi hakkında da bilgi veren Akarca, şunları
kaydetti:
''Surado CRM online çözümleri ile
şirketler müşteri datasını girip toplantı raporlarından e-mail'e ve müşterisine
verdiği tüm tekliflere kadar her türlü bilgiyi saklayıp, sonrasında bu bilgilere
kolayca ulaşabilirler. Bu nedenle sistem, kişi-bağımsız hale gelir. Yine bu
sistem yardımı ile şirketler müşterilerini kolayca kategorilere ayırabilir,
bunun sayesinde farklı analizler yaparak müşteriye özel kampanyalar ya da
promosyonlar hazırlayabilirler. Temelde sağladığı fayda ise müşteriyi daha iyi
tanımlamak, ona kolayca ulaşmaktır. Bunlar da CRM hizmetlerinin sağladığı temel
faydalardır ki doğru uygulandığında müşteri memnuniyetini artırır.''
Türkiye pazarında hedefleri konusunda bir soru üzerine Akarca, bu yıl sonuna
kadar böyle bir pakete ihtiyaç duyacağının düşündükleri 1 milyon KOBİ'nin yüzde
10'una denk gelen 100 bin KOBİ'ye ulaşmayı hedeflediklerini, dört yıl içinde ise
KOBİ'lerin yüzde 25'ine hizmet vermeyi planladıklarını bildirdi. Akarca, pazara
sunacakları CRM grup paketin fiyatının aylık 59 lira, profesyonel paketin ise 89
lira olacağını, hizmetleri arasında ek paketlerin de yer aldığını bildirdi. CRM
çözümlerinin Türkçeleştirmesini Surado ile birlikte yaptıklarını belirten
Akarca, KOBİ'lerin bu konuda sıkıntı yaşamayacaklarını anlattı. Akarca,
Azerbaycan'da da programın dağıtımı konusunda anlaştıklarını, diğer Türk
cumhuriyetlerinde ise görüşmelerinin sürdüğünü bildirdi.
Surado 2 milyon dolar yatırım
yaptı
Surado Genel Müdürü
Sundip Doshi ise başarılı olmayı hedefleyen hiçbir global
şirketin artık Türkiye'yi göz ardı edemeyeceğine dikkati çekti. Surado'nun da
Türkiye'yi global iş stratejilerinde girmek istediği öncelikli pazarların içinde
belirlediğini ifade eden Doshi, Türkiye'de KOBİ'lerin IT adaptasyonunun yüzde 80
oranında olduğunu gördüklerini bunun da kararlarında etkili olduğunu anlattı.
1995 yılından bu yana iki milyonun üzerinde kullanıcıya hizmet verdiklerini
söyleyen Doshi, Türkiye çalışmaları için 2 milyon dolar düzeyinde yatırım
yaptıklarını ve bu rakamın dört yıl içinde yapılacak diğer teknolojik
yatırımlarla birlikte dört milyon doları bulacağını bildirdi. Doshi, dört yıl
içinde Türkiye'deki çalışmaları için 120'den fazla kişiye istihdam sağlamayı
planladıklarını söyledi. Türkiye'de bulut CRM üzerine odaklandıklarını, pazar
geliştikçe kurumsal ürünlerle de Türkiye pazarına gireceklerini belirten Doshi,
'Doğru zamanda doğru yerdeyiz. Türkiye bizim için önemli bir sıçrama tahtası
olacak. Burada bulunmaktan heyecan duyuyoruz'' dedi.