Harita Mühendisleri Odası, üçüncü Boğaz Köprüsü'nün İstanbul'un kuzeyinden geçmesi halinde 800 hektarlık orman alanının yok olacağını açıkladı.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın üçüncü Boğaz Köprüsü'ne adres gösterdiği bu güzergahın planları kapalı kapılar ardında yapılıyor.
Başbakanlık, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin üzerinde çalıştığı planlardan, Karayolları Genel Müdürlüğü habersiz.
Sızan bilgilere göre bu köprüde karar kılınırsa bağlantı yolları, Kemerburgaz'dan başlayıp, Sarıyer üzerinden Beykoz'a ulaşacak.
Harita Mühendisleri Odası, köprüye bağlı otoyolun, 60 - 65 kilometre uzunluğundaki bölümünün orman arazilerinden geçeceğini, bunun da İstanbul'un akciğeri sayılan ormanlık arazi ve su havzaları için büyük tehlike oluşturacağını belirtiyor.
Bir köprü ve buna bağlı otoyolun, hem ormanı hem de kentin su havzalarını talan edeceği belirtiliyor. Başbakan Erdoğan'ın üçüncü köprünün transit geçiş için kullanılacağı yönündeki açıklaması da bir başka eleştiri konusu.
Peki köprünün yapımını kim üstlenecek?
Bu konudaki iddialardan biri de, Malezyalı yatırımcıların köprüye ilişkin fizibilite çalışması yaptıkları yönünde.
Ancak Malezyalılar köprüye birinci, ikinci ve yapılacak üçüncü köprünün 13 -14 yıllık geliri karşılığında talip. Asıl tartışma ise köprünün nereden geçeceğinden çok köprüye bağlı otoyolların hangi arazilerin değerini artıracağı noktasında düğümleniyor.
Uzmanlar, "bırakın projeyi biz yapalım, siyasi otorite buna kaynak bulmakla yükümlü olsun, doğrusu budur" görüşünde.