Kitap, Film ve Müzik 650 Milyon Lirayı Gördü, 40 Bin Metrekare Planı Hazırladı



Son dönemlerde hızla büyüyen kitap, müzik ve film pazarı 2009'da 650 milyon liralık büyüklüğe ulaştı. Sektörün önde gelen zincirlerinden D&R, 2010 yılında 250 milyon liralık ciro hedefledi. Bu yıl 20 yeni mağaza açacaklarını söyleyen D&R Genel Müdürü Kürşat Demircioğlu, “2010'da 20 mağaza açıp 40 bin metrekarelik satış alanına ulaşacağız” dedi.

Kitap, müzik ve film pazarı 2009 yılında 650 milyon TL'lik ciro yaptı. Sektörün önde gelen mağazalarından D&R 20 yeni mağaza ve 40 bin metrekarelik satış alanı hedefledi. 2010 yılında 250 milyon TL'lik ciroya ulaşacaklarını söyleyen D&R Genel Müdürü Kürşat Demircioğlu, “2009 kriz yılı olmasına rağmen 7 mağaza ile büyümeye devam ettik. D&R Forum İstanbul 2 bin 200 metrekare ile İstanbul'daki en büyük mağazamız oldu. 2010 yılına 3 mağaza ile başladık. Bu yıl 17 mağaza daha açarak toplam 20 mağaza ile 2010 yılı sonunda 40 bin metrekareye ulaşmayı hedefliyoruz. Toplam 1000 kişiye istihdam sağlıyoruz. 2010'da 250 milyon TL'lik ciro ile yüzde 20 büyüme hedefliyoruz” dedi.

Pazarın yüzde 25'ine sahip

Kültür grubu ürünlerinin satış verilerinde her geçen yıl önemli büyüme kaydedildiğini dile getiren Kürşat Demircioğlu, şu değerlendirmeyi yaptı: “D&R'ın satışını yaptığı kültür grubu ürünlerinin yaklaşık pazar büyüklüğü 400-450 milyon TL'yi buldu. Bu rakamlar içinde eğitim ve ders kitapları bulunmuyor. D&R kitap pazarında yüzde 25'lik pazar payına sahip. Toplam kitap satışımızın yüzde 5'ini ithal ürünler oluşturuyor. Bu kitaplar da son dönemlerde büyük ilgi görüyor. Yabancı kitap pazarında da ünlü filmlerin kitaplarına talep artıyor. Bu da ciro rakamlarına önemli bir katkı sağlıyor.”

DVD, VCD satışı arttı

2008 yılında 12 milyon adet satılan VCD, DVD ve Blu-Ray pazarının geçen yıl 15 milyon adeti yakaladığını belirten Kürşat Demircioğlu, şu bilgileri verdi: “2009'da adetsel olarak bir büyüme söz konusu. Cirosal bazda ise önemli bir düşüş var. Bunun en önemli nedeni kampanyalar. Bir diğer nedeni ise bu ürün gruplarında fiyatların daha da aşağıya çekilmesi. Yapımcılar korsanla mücadele ederken fiyatları da önemli ölçüde düşürdü. 2009'da evde sinema keyfi için 100 milyon TL harcandı. Film pazarında D&R'ın payı yüzde 30'u buldu. DVD'nin payı her geçen yıl artıyor. 2009 yılında DVD ürünlerinden yaklaşık 8.5 milyon adet satıldı. Gelişen Blu-Ray film pazarında satışların neredeyse tamamı D&R tarafından gerçekleştirildi.”

Müziğe 100 milyon TL harcadık

Türkiye yasal müzik pazarının 2009'da yaklaşık 100 milyon TL büyüklüğe ulaştığını vurgulayan Kürşat Demircioğlu, şöyle konuştu: “Bu hesap satış üzerinden yapıldı. Üretim verileri bu rakamların yerli müzikte yüzde 40, yabancı müzikte de yaklaşık yüzde 20 daha yukarısında. D&R olarak bu pazarda yerli müzikte yüzde 20, yabancı müzikte yüzde 50'lik paya sahibiz. Bu sektörde dijital pazar büyüklüğü hızlı yükseliş gösteriyor. 2009'un ilk 6 aylık dönemde MÜYAP resmi verilerine göre dijital ortamda 62 milyon adet eser indirildi.”

Oyun pazarı 60 milyon TL'ye ulaştı

D&R olarak konsol oyun pazarında iddialı olduklarını söyleyen Kürşat Demircioğlu, “Playstation, Nintendo ve PC oyunları pazarı 60 milyon TL büyüklüğe ulaştı. Pazarda Playstation ve Nintendo oyunları başı çekerken, D&R'ın konsol oyunlarındaki pazar payı yüzde 22'yi yakaladı” dedi.

Hobi ürünleri satışların yüzde 8'ini oluşturuyor

D&R'ın hobi kategorisinde geliştirilen ve özel günlerde alınabilecek ürünlerin satışında önemli yer tuttuğunu belirten D&R Genel Müdürü Kürşat Demircioğlu, “Hobi grubunda aile oyunları, kırtasiye, oyun ve oyuncak satışları, genel satışların yüzde 8'ini oluşturuyor. Kendimizi perakende mağazacılığının ötesinde bir kültür zinciri olarak tanımlıyoruz” dedi.

Sanal mağazada satışlar artıyor

İnternet satışlarında da artış kaydedildiğini anlatan D&R Genel Müdürü Kürşat Demircioğlu, bu alandaki satışları şöyle değerlendirdi: “İnternet sitemiz dr.com.tr 2009 yılında satışlarını önemli ölçüde arttırdı. Müşterilerimizin beklentilerini her yönüyle karşılamayı amaçlıyoruz. Bu nedenle mağazalarımızın yanı sıra sanal mağazacılığa da önem veriyoruz.”