Kitap, Film ve Müzik 650 Milyon Lirayı Gördü, 40 Bin Metrekare Planı Hazırladı
Son dönemlerde hızla büyüyen kitap, müzik ve film pazarı 2009'da 650
milyon liralık büyüklüğe ulaştı. Sektörün önde gelen zincirlerinden
D&R, 2010 yılında 250 milyon liralık ciro hedefledi. Bu yıl
20 yeni mağaza açacaklarını söyleyen D&R Genel Müdürü Kürşat
Demircioğlu, “2010'da 20 mağaza açıp 40 bin metrekarelik satış alanına
ulaşacağız” dedi.
Kitap, müzik ve film pazarı 2009 yılında 650 milyon
TL'lik ciro yaptı. Sektörün önde gelen mağazalarından D&R 20 yeni
mağaza ve 40 bin metrekareliksatış
alanı hedefledi. 2010 yılında 250 milyon TL'lik ciroya ulaşacaklarını
söyleyen D&R Genel Müdürü Kürşat Demircioğlu, “2009 kriz yılı olmasına
rağmen 7 mağaza ile büyümeye devam ettik. D&R Forum İstanbul 2 bin 200
metrekare ile İstanbul'daki en büyük mağazamız oldu. 2010 yılına 3 mağaza ile
başladık. Bu yıl 17 mağaza daha açarak toplam 20 mağaza ile 2010 yılı sonunda 40
bin metrekareye ulaşmayı hedefliyoruz. Toplam 1000 kişiye istihdam sağlıyoruz.
2010'da 250 milyon TL'lik ciro ile yüzde 20 büyüme hedefliyoruz”
dedi.
Pazarın yüzde 25'ine sahip
Kültür grubu
ürünlerinin satış verilerinde her geçen yıl önemli büyüme kaydedildiğini dile
getiren Kürşat Demircioğlu, şu değerlendirmeyi yaptı: “D&R'ın satışını
yaptığı kültür grubu ürünlerinin yaklaşık pazar büyüklüğü 400-450 milyon TL'yi
buldu. Bu rakamlar içinde eğitim ve ders kitapları bulunmuyor. D&R kitap
pazarında yüzde 25'lik pazar payına sahip. Toplam kitap satışımızın yüzde 5'ini
ithal ürünler oluşturuyor. Bu kitaplar da son dönemlerde büyük ilgi görüyor.
Yabancı kitap pazarında da ünlü filmlerin kitaplarına talep artıyor. Bu da ciro
rakamlarına önemli bir katkı sağlıyor.”
DVD, VCD satışı
arttı
2008 yılında 12 milyon adet satılan VCD, DVD ve Blu-Ray
pazarının geçen yıl 15 milyon adeti yakaladığını belirten Kürşat Demircioğlu, şu
bilgileri verdi: “2009'da adetsel olarak bir büyüme söz konusu. Cirosal bazda
ise önemli bir düşüş var. Bunun en önemli nedeni kampanyalar. Bir diğer nedeni
ise bu ürün gruplarında fiyatların daha da aşağıya çekilmesi. Yapımcılar
korsanla mücadele ederken fiyatları da önemli ölçüde düşürdü. 2009'da evde
sinema keyfi için 100 milyon TL harcandı. Film pazarında D&R'ın payı yüzde
30'u buldu. DVD'nin payı her geçen yıl artıyor. 2009 yılında DVD ürünlerinden
yaklaşık 8.5 milyon adet satıldı. Gelişen Blu-Ray film pazarında satışların
neredeyse tamamı D&R tarafından gerçekleştirildi.”
Müziğe 100
milyon TL harcadık
Türkiye yasal müzik pazarının 2009'da
yaklaşık 100 milyon TL büyüklüğe ulaştığını vurgulayan Kürşat Demircioğlu, şöyle
konuştu: “Bu hesap satış üzerinden yapıldı. Üretim verileri bu rakamların yerli
müzikte yüzde 40, yabancı müzikte de yaklaşık yüzde 20 daha yukarısında. D&R
olarak bu pazarda yerli müzikte yüzde 20, yabancı müzikte yüzde 50'lik paya
sahibiz. Bu sektörde dijital pazar büyüklüğü hızlı yükseliş gösteriyor. 2009'un
ilk 6 aylık dönemde MÜYAP resmi verilerine göre dijital ortamda 62 milyon adet
eser indirildi.”
Oyun pazarı 60 milyon TL'ye
ulaştı
D&R olarak konsol oyun pazarında iddialı olduklarını
söyleyen Kürşat Demircioğlu, “Playstation, Nintendo ve PC oyunları pazarı 60
milyon TL büyüklüğe ulaştı. Pazarda Playstation ve Nintendo oyunları başı
çekerken, D&R'ın konsol oyunlarındaki pazar payı yüzde 22'yi yakaladı”
dedi.
Hobi ürünleri satışların yüzde 8'ini
oluşturuyor
D&R'ın hobi kategorisinde geliştirilen ve özel
günlerde alınabilecek ürünlerin satışında önemli yer tuttuğunu belirten D&R
Genel Müdürü Kürşat Demircioğlu, “Hobi grubunda aile oyunları, kırtasiye, oyun
ve oyuncak satışları, genel satışların yüzde 8'ini oluşturuyor. Kendimizi
perakende mağazacılığının ötesinde bir kültür zinciri olarak tanımlıyoruz” dedi.
Sanal mağazada satışlar artıyor
İnternet
satışlarında da artış kaydedildiğini anlatan D&R Genel Müdürü Kürşat
Demircioğlu, bu alandaki satışları şöyle değerlendirdi: “İnternet sitemiz
dr.com.tr 2009 yılında satışlarını önemli ölçüde arttırdı. Müşterilerimizin
beklentilerini her yönüyle karşılamayı amaçlıyoruz. Bu nedenle mağazalarımızın
yanı sıra sanal mağazacılığa da önem veriyoruz.”