Kent için Dönüşüm Ulusal Mimarlık Fikir Yarışması



Yarışmanın Konusu ve Amacı

Adana İlinin merkezi yerleşim bölgelerinden birisi olan Reşatbey Mahallesi'nde bulunan, adını Adana'nın kurtuluşundan alan Adana 5 Ocak Stadyumu 9.600 kişilik olarak 1938 yılında hizmete girmiştir. 1975 ve 1988 yıllarında yapılan değişiklikler ile bugünkü 23.000 kişilik durumuna ulaşmıştır. Adana’nın iki takımına birden ev sahipliği yapan ve kaldırılması düşünülen 5 Ocak Stadyumu ve çevresindeki spor kuruluşları, Adana halkı için güçlü bir simgedir.

Yarışmanın amacı, Adana 5 Ocak Stadyumu'nun yeri üzerine yapılması düşünülen İmar Plan Revizyonu'nun yalnızca rant içerikli işlevlerin uygulanması düşüncesine karşı kent için halka hizmet verebilecek düşünceler geliştirmektir. Bu bağlamda yarışmacı, Adana kentine sosyal, kültürel katkı getirecek bir işlev izlencesinin ön tasarımını gerçekleştirecektir.

Söz konusu alanda, ekte verilen imar planı uyarınca, izlencesini yarışmacının önereceği bir etkinlikler bütününün tasarlanmasıdır. Kent dışına yeni bir stadyum yapılarak, bugünkü stadyumun yerine yalnızca para odaklı işlevlerin getirilmesine karşıt bir görüş geliştirilmelidir. Bu bağlamda yarışmacı Adana Kentine sosyal-kültürel katkı getirecek bir işlev önererek bunun tasarımını sunacaktır.

Yarışma Takvimi

Yarışmanın ilanı: 03 Haziran 2013
Sorular için son gün: 17 Haziran 2013
Yanıtların yayımlanması: 24 Haziran 2013
Teslim günü : 01 Ağustos 2013
Jürinin Toplanması: 15 Ağustos 2013
Sonuçların Açıklanması: 22 Ağustos 2013
Sergileme: 17-24 Eylül 2013
Kolokyum: 24 Eylül 2013, saat:16.00
Ödül töreni: 24 Eylül 2013

Seçici Kurul Asıl Üyeleri

Cengiz BEKTAŞ (Başkan), Mimar
Erkin ERTEN, Ç.Ü. Müh. Mim. Fakültesi Mimarlık Bölüm Başkanı
Yusuf SERİN, Mimar
Mehmet KESKİN, Mimar / Şehir ve Bölge Plancısı
Samet KARYALDIZ, Mimar

Ödüller
A Kategorisi 
Birincilik: 20.000 TL  
İkincilik: 15.000 TL   
Üçüncülük: 12.500 TL   

B Kategorisi
Birincilik:10.000 TL
İkincilik: 7.500 TL
Üçüncülük: 5.000 TL

Seçici Kurul Özel Ödülü: 8.000.TL

Şartname için tıklayınız.

Reklam Goruntulenme Bolumu