Kütahya'da dokuz kişinin hayatına mal olan kazayla ilgili bilgi veren TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, "Ray, 37 parça olmuş. Böylesi görülmemişti" dedi. Karaman, kazaya dair soruları yanıtlarken üç aydan beri trenlerde emniyet kemeri konusunu araştırdıklarını da açıkladı. Eğer uygulama hayata geçerse, TCDD dünyada ilk olacak. Karaman, dün son kaza ve yeni önlemlerle ilgili özetle şu bilgileri verdi:
Ray 37 parça: Ray 37 parça olmuş. Şimdiye kadar bu kadarı görülmemiş. Biz asıl rayın kırılma sebebini arıyoruz. Bunun için kırılan rayı üniversiteye incelemeye göndereceğiz. İTÜ ile görüşüyoruz. Ray analizi sonrasında kazanın nedeni net bir şekilde belli olacak.
100 yıldır bakım görmeyen ray var: TCDD'nin raylarda bakım yapmadığı eleştirileri doğru değil. Kütahya yolunun geçen sene martta bakımı yapıldı, sorun görülmedi. Fakat güney bölgelerinde 100 yıldır bakımı yapılmayan hatlar var. Bu hatlarda da sadece yük taşınıyor. Toplam 10 bin 200 kilometrelik demiryolu hattının 5 bin 200 kilometresini yeniledik. Diğer yollarda bakım eksikliği var. 2011 yılına kadar her yıl 50 bin ton ray alarak mevcut hatları da yenilemeyi hedefledik.
Yolcu güveni tam: Kazadan sonra yolcu sayısında düşme, rezervasyonlarda iptal yok.
Emniyet kemeri olsaydı...: Güvenliği daha da artırmak üzere trende emniyet kemeri için üç aydır çalışma yapıyoruz. Uluslararası Demiryolları Birliği'ne yazı yazdık. Dünyada demiryollarında emniyet kemeri kullanan ülke yok. Aslında trenlere emniyet kemeri koymamız lazım. Kütahya'da yaşanan kazada da emniyet kemerinin olmasının çok yararı olabilirdi.
İddialı ve kazalı yıllar
Karaman, koltuğuna 2003 yılında oturdu. Karaman döneminde TCDD, İstanbul'u deniz altından birleştirecek Marmaray, Londra'yı Çin'e bağlayacak İpekyolu Projesi, demiryolu taşımacılığının özel sektöre açılması gibi iddialı atılımlarla konuşuldu. Ama kurumu manşetlere taşıyan kazalar oldu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı İETT'den TCDD'nin başına getirilen Karaman'ın dört yıllık görev süresi aynı zamanda son 25 yılın en büyük üç tren kazasına da sahne oldu. 57 kişi öldü. 204 kişi yaralandı. 2004'teki 'hızlandırılmış' tren kazasından sonra görevden alınan Karaman, 2005'te aklanarak geri döndü.