Keban Barajı Kadar Tasarruf Nasıl Yapılır?



Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, düzenlediği basın toplantısında 2009 yılı faaliyetleri, bilanço gerçekleşmeleri ve önümüzdeki dönem hedeflerine ilişkin bilgiler verdi. Türkiye'deki yaklaşık 17 milyon hanede kullanılan 'C' sınıfı beyaz aletlerin 'A' sınıfıyla değiştirildiğinde 7.5-8 Mb tasarruf sağlanmış olacağını söyleyen Çakıroğlu, "Bu oran Keban Barajı'nın yıllık ürettiği enerjiye eşittir" dedi.

Türkiye'deki hanelerde bulunan buzdolabı ve çamaşır makinelerinin fazla enerji tükettiğine dikkat çeken Çakıroğlu, bunların yeni teknolojilerle değiştirilmesinin önemine işaret etti. Yeni vizyonlarını "Dünyaya saygılı, dünyada saygın" olarak açıklayan Çakıroğlu, yeni hedefler belirlediklerini, amaçlarının "kendilerini aşarak daha yükseğe çıkmak" olduğunu vurguladı.

Arçelik yüzde 10 ciro artışı hedefliyor

Çakıroğlu, 2009 yılını 503 milyon lira konsolide net kar ile kapatırken, konsolide net cirolarının 6.6 milyar lira seviyesinde gerçekleştiğini söyledi. 2009'un hedeflerine ulaştıkları, başarılı bir yıl olduğunu dile getiren Çakıroğlu, 2010 yılına toplam satışların yüzde 10 artması hedefiyle girdiklerini belirtti. Çakıroğlu, 2008 yılı itibarıyla 138 milyar dolarlık büyüklüğü bulunan beyaz eşya sektörünün 2009 yılında yüzde 3 küçüldüğünü, Batı Avrupa'da beyaz eşya satışlarının yüzde 4, Doğu Avrupa'da yüzde 25'e varan oranlarda gerilediğini kaydetti.

Dünya pazarındaki olumsuz gelişmelere rağmen 2009 yılında Arçelik'in pazar payını artırmaya devam ettiğini ifade eden Çakıroğlu, Beko markasıyla Almanya, Fransa, Belçika, Rusya, Polonya gibi ülkelerde pazar paylarını artırdıklarını, Beko'nun İngiltere pazarında buzdolabı, dondurucu ve pişiricilerde lider konumda bulunduğunu, çamaşır makinesinde payını 2 kat yükselterek, yüzde 16,9 seviyesine ulaştırdığını açıkladı.

Çakıroğlu, Türkiye'de de beyaz eşya talebinin dünyadaki olumsuz gelişmelerde belli ölçüde etkilendiğine değinirken, 2009 yılında Türkiye'de beyaz eşya sektörünün önceki yıla göre yüzde 4,5 oranında daraldığını belirtti.

Yılın başında uygulanan ÖTV indiriminin sektöre ivme kazandırdığına ve sağlanan teşvikin tüketici üzerinde moral etkisi yaratarak talebi canlandırdığına dikkati çeken Çakıroğlu, LCD TV'deki büyümenin devam ettiğini ve ilk verilere göre pazarın Türkiye'de dünyada yüzde 30 büyüdüğünü kaydetti.

Çakıroğlu, "Genel talepteki düşüşe rağmen başta Batı Avrupa olmak üzere, ana bölgelerimizde pazar payı artışımız, cirolarımızda önemli bir kayıp olmadan yılı kapatmamızı sağladı. Bu dönemde yeni pazarlara ve hali hazırda faaliyette bulunduğumuz pazarlarda yeni kanallara girmek suretiyle daha çok tüketiciye ulaşma fırsatı yakaladık" diye konuştu.