Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, düzenlediği basın
toplantısında 2009 yılı faaliyetleri, bilanço gerçekleşmeleri ve önümüzdeki
dönem hedeflerine ilişkin bilgiler verdi. Türkiye'deki yaklaşık 17 milyon hanede
kullanılan 'C' sınıfı beyaz aletlerin 'A' sınıfıyla değiştirildiğinde 7.5-8 Mb
tasarruf sağlanmış olacağını söyleyen Çakıroğlu, "Bu oran Keban Barajı'nın
yıllık ürettiği enerjiye eşittir" dedi.
Türkiye'deki hanelerde bulunan buzdolabı ve çamaşır makinelerinin fazla
enerji tükettiğine dikkat çeken Çakıroğlu, bunların yeni teknolojilerle
değiştirilmesinin önemine işaret etti. Yeni vizyonlarını "Dünyaya saygılı,
dünyada saygın" olarak açıklayan Çakıroğlu, yeni hedefler belirlediklerini,
amaçlarının "kendilerini aşarak daha yükseğe çıkmak" olduğunu vurguladı.
Arçelik yüzde 10 ciro artışı hedefliyor
Çakıroğlu, 2009 yılını 503 milyon lira konsolide net kar ile kapatırken,
konsolide net cirolarının 6.6 milyar lira seviyesinde gerçekleştiğini söyledi.
2009'un hedeflerine ulaştıkları, başarılı bir yıl olduğunu dile getiren
Çakıroğlu, 2010 yılına toplam satışların yüzde 10 artması hedefiyle girdiklerini
belirtti. Çakıroğlu, 2008 yılı itibarıyla 138 milyar dolarlık büyüklüğü bulunan
beyaz eşya sektörünün 2009 yılında yüzde 3 küçüldüğünü, Batı Avrupa'da beyaz
eşya satışlarının yüzde 4, Doğu Avrupa'da yüzde 25'e varan oranlarda
gerilediğini kaydetti.
Dünya pazarındaki olumsuz gelişmelere rağmen 2009 yılında Arçelik'in pazar
payını artırmaya devam ettiğini ifade eden Çakıroğlu, Beko markasıyla Almanya,
Fransa, Belçika, Rusya, Polonya gibi ülkelerde pazar paylarını artırdıklarını,
Beko'nun İngiltere pazarında buzdolabı, dondurucu ve pişiricilerde lider konumda
bulunduğunu, çamaşır makinesinde payını 2 kat yükselterek, yüzde 16,9 seviyesine
ulaştırdığını açıkladı.
Çakıroğlu, Türkiye'de de beyaz eşya talebinin dünyadaki olumsuz gelişmelerde
belli ölçüde etkilendiğine değinirken, 2009 yılında Türkiye'de beyaz eşya
sektörünün önceki yıla göre yüzde 4,5 oranında daraldığını belirtti.
Yılın başında uygulanan ÖTV indiriminin sektöre ivme kazandırdığına ve
sağlanan teşvikin tüketici üzerinde moral etkisi yaratarak talebi
canlandırdığına dikkati çeken Çakıroğlu, LCD TV'deki büyümenin devam ettiğini ve
ilk verilere göre pazarın Türkiye'de dünyada yüzde 30 büyüdüğünü kaydetti.
Çakıroğlu, "Genel talepteki düşüşe rağmen başta Batı Avrupa olmak üzere, ana
bölgelerimizde pazar payı artışımız, cirolarımızda önemli bir kayıp olmadan yılı
kapatmamızı sağladı. Bu dönemde yeni pazarlara ve hali hazırda faaliyette
bulunduğumuz pazarlarda yeni kanallara girmek suretiyle daha çok tüketiciye
ulaşma fırsatı yakaladık" diye konuştu.