Büyükşehir Belediyesi ve Kocasinan ilçe Belediyesi tarafından uzun süredir
üzerinde çalışılan demiryolu hattının kent merkezi dışına alınması projesi
uygulanmaya başlandı. Kocasinan Belediye Başkanı Bekir Yıldız, 1927 yılında
Kayseri'ye ulaşan demiryolu hattının, kentin büyümesi ile birlikte şehir
merkezinde kaldığını hatırlattı. Demiryolu hattının kent merkezi dışına alınması
için uzun süredir üzerinde çalıştıkları ve zaman zaman çeşitli sıkıntılarla
karşılaştıkları projenin nihayet uygulanmaya başlandığını ifade eden Yıldız,
Devlet Demir Yolları (TCDD) Genel Müdürlüğü'nün hattın yerinin değiştirilmesi
işini ihale ile verdiği firmanın çalışmalara başladığını
bildirdi.
Demiryolu
hattının şehir merkezi dışına alınmasını şehrin gelişimi açısından çok
önemsediklerini vurgulayan Yıldız, şu bilgileri
verdi:
''Bu proje ile
kent merkezi içinde kalan demiryolu hattı, Erkilet bölgesinde Kuzey Çevreyolu'na
paralel olarak yeni güzergahına taşınacak. TCDD, hattın taşınması işini 65
milyon lira karşılığında ihale etmişti. Bu işin yaklaşık 35 milyon lira kadar da
kamulaştırma bedeli var. Yani, hattın taşınması işinin maliyeti 100 milyon
lirayı aşacak. İhaleyi alan firma, şantiyesini kurup, güzergahta çalışmalara
başladı. Şu an hafriyat, dolgu ve yarma işlemleri yapıyor. İhalede, 300 iş günü
zaman verilmiş. Zamanında bitmesini umut ediyoruz. Gelecek yıl kasım ayında
demiryollarının yeni güzergahı bitmiş olacak. Bu firma, ray döşeme dahil,
güzergahı hazırlayacak, istasyon, depo, hangar ve köprüler dahil tüm tesisleri
anahtar teslimi yapacak. Geriye sadece rayların sökülmesi kalıyor. Bu da çok
önemli bir şey değil. Güzergah taşınınca bu işlemde kısa sürede
yapılacaktır.''
Kayseri Venedik gibi olacak
Yıldız, Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki'nin ''uçuk'' proje olarak
nitelendirdiği kent merkezinden kanal içinde su geçirme planının da ilerleyen
yıllarda demiryolu hattı projesinin devamında hayata geçirileceğini kaydetti.
Demiryolu hattının kent merkezi dışına alınmasından sonra eski güzergahta
gelecek yıldan sonra çok önemli tanzim çalışmasına gireceklerini dile getiren
Yıldız, şöyle devam etti:
''Daha önce Büyükşehir Belediye Başkanımızın açıkladığı şehrin ortasından
kanal içerisinde su geçirme projemiz vardı. O proje hazır, ama şimdilik
bekliyor. Mevcut demiryolu güzergahı, hat taşındıktan sonra yeşil alan olarak
kalacak. Burada 21 kilometre uzunluğunda demiryolu hattı var. Bunun 20
kilometresi 20 metrelik şerit halinde. Bu şerit, şimdilik yeşil alan olarak
kalacak. Geriye kalan 1 kilometrelik kısım ise istasyon alanı ve burası tamamen
TCDD tarafından değerlendirilecek. Önümüzdeki yıllarda, kanal projesini hayata
geçirdiğimizde, mevcut demiryolu güzergahının önemli bir kısmını
kullanacağız.''
Kent
merkezinden dolaştırılması planlanan su kanalının hem demiryolu hattını hem de
Sarımsaklı suyu güzergahını takip edeceğini ifade eden Yıldız, ayrıca
Kızılırmak'tan da ayrı bir güzergahtan kanallar ile kent merkezine su
getirileceğini sözlerine ekledi.
Büyükşehir Belediye Başkanı Özhaseki, hayallerinden birinin kent merkezinden
Venedik'te olduğu gibi su kanalları geçirmek olduğunu, bunun için proje
çalışmalarını başlattıklarını
açıklamıştı.
İhale ve yer tespiti yapıldı
TCDD Kayseri İşletme Şefi Selahattin Karakaya, yer teslimi ve ihalenin
yapıldığını belirterek, şu bilgileri
verdi:
''Yeni demiryolu
hattımız, çift şeritli olacak. 23 bin 850 metre uzunluğundaki yeni demiryolu
hattının yapımı 65 milyon 500 bin liraya ihale edildi. İhaleyi kazanan firma ile
yer tespiti yaptık. İnşaat çalışmalarına yakında başlanacak ve demiryolu 300 gün
sonra bize teslim edilmiş olacak.''