Kastamonu Entegre Bölgesel Güç Olma Yolunda İlerliyor



Temelleri 1937’de atılan, 7 bin çalışanı, 1,5 milyar USD cirosu ile Türkiye’nin önde gelen holdinglerinden biri olan ve "tüketim maddeleri" ile "orman ürünleri" olmak üzere iki ana dalda faaliyet gösteren Hayat Holding’in, orman ürünleri ve mobilya sektöründe faaliyet gösteren şirketi Kastamonu Entegre 1969 yılından bu yana faaliyet gösterdiği sektöründe bölgesel bir güç olma yolunda ilerliyor.

Hayat Holding’in "tüketim maddeleri" konusunda faaliyet gösteren şirketi Hayat Kimya Sanayi A.Ş., Bingo ve Test markaları ile deterjan ve temizlik malzemeleri; Molfix ve Molped markaları ile çocuk bezi ve hijyenik ped; Papia, Familia ve Teno markaları ile tuvalet kağıdı, kağıt havlu ve mendil gibi temizlik kağıdı ürünleri üretiyor.

Ana üretim üssü Başiskele-İzmit’te bulunan ve bununla birlikte Cezayir, Bulgaristan, Ukrayna ve İran’da da üretim tesislerine sahip olan Hayat Kimya A.Ş. ayrıca Başiskele-İzmit üretim üssünde Limaş adı altında limancılık faaliyetleri de yürütüyor.

Hayat Holding’in orman ürünleri ve mobilya sektöründe faaliyet gösteren şirketi Kastamonu Entegre A.Ş. mobilya, dekorasyon ve inşaat sektörünün ihtiyaç duyduğu, yonga levha, yongalam, MDF, medelam, laminat parke (Floorpan, Artfloor), kapı paneli (Doorpan) ve bunlarla ilgili muhtelif katma değerli ürünleri üretiyor.

Kastamonu Entegre, bugün, altısı Türkiye’de (Kastamonu Yonga levha, Kastamonu Organize Sanayi’de MDF, Gebze’de MDF ve Yonga levha, Balıkesir’de Yonga levha, Samsun’da Yonga levha), üçü yurtdışında (Bulgaristan’da yonga levha, Romanya’da kapı paneli, Bosna-Hersek’te Kraft kağıdı) olmak üzere toplam dokuz tesise sahip.

ISO tarafından yapılan Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2010 yılı değerlendirmesinde, net 915 milyon TL cirosu ile 49. sırada yer alan Kastamonu Entegre, TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi) ilk 1000 ihracatçı firma 2010 yılı sıralamasında 66 milyon USD ihracat rakamıyla 190. sırada yer alarak yine açık ara sektör birincisi olmuştu.



İtalya’da yayınlanan ve sektörün önde gelen dergilerinden olan, Datalignum’un 2009 yılı sektör araştırmasında, 2.2 milyon m3/yıl toplam panel kapasitesi (MDF+Yonga levha) ile Kastamonu Entegre’nin Avrupa’nın 6. büyük ağaç bazlı panel üreticisi olduğuna yer verilmişti. Yine dünya’daki en yaygın sektör dergilerinden biri olan Wood Based Panel’in 2010 sayısında, Kastamonu Entegre’nin dünya’nın en büyük 10. panel üreticisi olduğu belirtilmişti.

Türkiye panel pazarında, ürün gruplarına göre yüzde 25-40 arasında değişen pazar payına sahip olan Kastamonu Entegre, geniş bayi ve hizmet ağı ile Türkiye geneline hizmet veriyor, ürettiği ürünler ile mobilyadan kapıya, ahşabın bulunduğu her noktaya ulaşıyor.

Romanya’da yerleşik Prolemn isimli şirketinde üretilen Doorpan markalı kapı paneli ile Avrupa’nın ikinci, dünya’nın dördüncü büyük tesisi olma özelliğine sahip olan Kastamonu Entegre, söz konusu ürünüyle, pazar sınırlarını daha da genişleterek, Orta Amerika’dan, Hindistan’a kadar 40 ülkeye ihracat yapıyor.

Sektörün, Türkiye’de birden fazla yerde ve yurtdışında üretim yapan ilk ve halen tek şirketi olan Kastamonu Entegre, Capital dergisinin 2011 yılı Ekim sayısında yayınlanan "Türkiye’nin sınır ötesi şirketleri" başlıklı yazısında; yurtdışındaki en büyük 50 Türk şirketi arasında Bosna Hersek’ teki şirketi Natron Hayat 33.sırada, Romanya’daki şirketi Prolemn 39.sırada ve Bulgaristan’daki şirketi Gabrovnitsa 42.sırada yer aldı. Yine bu çalışmada Kastamonu Entegre, yurt dışında yatırımı olan Türk Şirketleri arasında 180 milyon USD’lik ciro ile 15. sırada yer aldı.

Kastamonu Entegre yeni ufuklara

Kastamonu Entegre, kurumsal yapılanmasının yanı sıra; hızlı, güvenilir, bilgili, yenilikçi ve kaliteli insan kaynağı ile farklılaşan bir firma. Odak noktası "müşteri" olan, müşterilerinin ihtiyaçlarını anlayan, bu ihtiyaçlara uygun ürün ve hizmetlerle cevap verebilen seçkin insan kaynağı, Kastamonu Entegre’yi rakiplerinden farklı kılıyor. Kastamonu Entegre, şirketini ve işini seven çalışanları ile her zaman sektörün çalışmak için en çok tercih edilen, en gözde şirketlerinden biri.

İnşası halen devam eden Adana MDF ve Romanya Yongalevha tesislerinin devreye girmesi ile birlikte 1 milyar dolar konsolide ciro hedefine 2012 yılında ulaşmayı hedefleyen firma, sürdürülebilir büyümeyi temin etmek için, Türkiye’de pazar payını kısmen artırma düşüncesiyle birlikte yurtdışında büyümeye öncelik veriyor.

Kastamonu Entegre’nin temel büyüme stratejisini, kendi sektöründe üretim ve satış coğrafyasını geliştirerek büyümek oluşturuyor. Bu kapsamda önümüzdeki 5 yıl içinde yurt içinde ve yurt dışında yeni yatırımlar planlayan Kastamonu Entegre, söz konusu yatırımları gerçekleştirdiği takdirde, üretim kapasitesi bugünkü kapasitesinin iki katına çıkacak ve Türkiye’nin global şirketleri arasındaki yerini sağlamlaştıracak.



Kastamonu Entegre’nin hedefi, artık sadece 74 milyon’luk Türkiye pazarı değil; komşu ve yakın coğrafya ile 850 milyon’luk bir nüfus.

Kastamonu Entegre, aktarılan faaliyetlerine ilave olarak, önümüzdeki birkaç yıl içinde yurt içinde ve yurt dışında yeni yatırımlar planlamaktadır;
Hedefler

Avrupa ve dünya panel üreticileri arasında, toplam üretim hacmi olarak ulaşılan altıncılık ve onunculuk hedeflerini en azından sürdürmek ve/veya 1-2 basamak daha yukarı çıkabilmek.

Türkiye pazarındaki kapı paneli hariç yüzde 25 - 40 arasındaki pazar paylarını korumak, sürdürülebilir büyüme için yeni pazarlara açılmak.

Özellikle 2010 – 2015 yıllarında, üretim anlamında Romanya, Bulgaristan, Rusya ve Ukrayna’da büyüyerek Karadeniz ve Akdeniz havzasında bölgesel güç olma yolunda hedeflere ulaşmak.