Yaklaşık iki aylık süreçte yurtdışı ve yurtiçi olmak üzere üç ayrı fuara katılarak nabız tutan Betofiber Yönetim Kurulu Başkanı Umut Durbakayım, Betofiber markasına gelen talepler nedeniyle ikinci bir üretim tesisi kurma kararı alındığını açıkladı. Gerçekleştirilen görüşmeler ve gidilen bölgelerde yapılan incelemeler sonucunda yatırım kararını alındığını belirten Umut Durbakayım, sektörün 2009’da daha istikrarlı bir trend izleyeceğini de ifade etti.
Başarı, temelinde müşteri memnuniyetinde
Krasnodar (Rusya), Ankara ve Antalya’da yapılan incelemelerden ilginç sonuçlar çıktığını anlatan Umut Durbakayım, iş yapmak isteyen müşterilerin üç ayrı kriteri göz önünde bulundurduğunu vurguladı. “Yaptığımız araştırmalarda, ürün kalitesi, fiyat ve deneyim faktörünün çok önemli olduğunu gördük” şeklinde konuşmasını sürdüren Durbakayım, asıl önemli faktörün ise müşteri memnuniyeti olduğunun altını çizdi ve açıklamasına şöyle devam etti:
“Ne ilginçtir ki, konuştuğumuz insanların çoğunluğu yaptığımız ürünlerin kalitesini, firma geçmişimizi çok iyi biliyordu. Birçoğu sektörden bizi araştırmış. Bize gelmelerinin temel nedenini ise müşterilerimize verdiğimiz hizmet kalitesi olarak açıkladılar. Yıllar önce bu üretime karar verdiğimiz zamanda olduğu gibi, insanların tekelci yapıdaki davranıştan büyük rahatsızlık duyduğunu gördük. Sektörde yılların deneyimine sahip olmak tek başına yeterli olmuyor. Müşteri memnuniyeti olmadan, yıllardır faaliyette olmanın hiçbir şey ifade etmediğini biliyoruz. Dolayısıyla Teknik Yapı gibi müşterileriyle bütünleşmiş bir firmanın deneyimi, bir yıllık süreçte bize önemli bir başarı sağladı”.
Talep artışı, yeni yatırımı beraberinde getirdi
Tüm dünyayı saran mali kriz öncesinde ve krizin maksimum noktaya ulaştığı dönemde Rusya, Ankara ve Antalya’da üç ayrı fuara katılan Betofiber, yurtdışı ve yurtiçi müşterilerden yoğun ilgi gördü. Betofiber ürünlerini inceleyen ve bilgi alan ziyaretçiler, Türkiye’de olgunlaşmaya başlayan GRC (Glassfibre Reinforced Concrete - Elyaf Katkılı Beton) pazarının daha hızlı büyümesine katkıda bulunduğunu ve sektördeki tekelin kırılmasında önemli rol oynadığını belirttiler.
Yaklaşık 3 yıllık pilot üretimden sonra 2008’in başında sektör için üretim yapan Betofiber’in bir yıllık faaliyetini ve sektörü değerlendiren Yönetim Kurulu Başkanı Umut Durbakayım, elde edilen sonuçların memnuniyet verici olduğunu belirtti. Bu yılın başında Orhanlı’da 10 milyon Euro yatırımla kurulan, 15 bin metrekarelik üretim tesisin kısa zamanda tam kapasite üretim yapmaya başlayacağını açıklayan Durbakayım, sektördeki gelişmelere ve Betofiber markasına gelen taleplere bağlı olarak ikinci bir üretim tesisin kurulmasına yönelik karar alındığını açıkladı.
Yatırım kararı kapsamında ilk olarak Orhanlı’da bulunan ve Türkiye’nin en büyük GRC üretim fabrikasının hemen yanındaki 7 bin metrekarelik arsanın 2,5 milyon Euro’ya satın alındığını belirten Umut Durbakayım “Mevcut fabrikamızdaki üretimi daha seri hale getirmek ve kapasitesini artırmak için ilk yatırım girişimini de Orhanlı’da yapacağız; bant sistemini uygulayacağız. Ayrıca mevcut fabrikamızın yanındaki 7 bin metrekarelik arsaya yapacağımız yeni tesis ile özel projelere ve Ankara’ya kadar uzanan hinterlandaki taleplere cevap vereceğiz. Diğer taraftan Düzce Organize Sanayi Bölgesi'nde 15 bin metrekarelik bir arsa daha aldık. Gelecek sene start vermeyi düşündüğümüz bu tesisle Ankara'ya ve Anadolu'ya açılmayı planlıyoruz. Düzce tesislerinin yatırım maliyetinin ise 6 milyon Euro olarak planladık. Antalya’daki potansiyele göre bu yatırım tutarını artırmayı öngörüyoruz” açıklamasını yaptı.