Geleceği şekillendirmek için yeni zihinlerden yararlanılmayacak mı... hep ustalar çıraklarına öğreteceklerse başka geleceğe nasıl ulaşılacak... Onlara öğretmeye çalışırken, onlarda olanları fark edip, görmelerini sağlayıp, ortaya çıkarmalarına destek olup, çıkanlardan heyecan duymadan, nasıl mimari tasarım eğitimcisi olunur... Eğitimciler dürüst olmalılar; kendi kendilerine çocuklardan, angaje olmamış beyinlerden, gelecekten ne kadar öğrenmek istiyorlar; buna ne kadar açıklar...bunca düşüncenin önünde durma, yolunu kesme, arkalarını dönme, kendine benzetme hakları var mı...
İTÜ Mimarlık Fakültesi'nde Ferhan Yürekli – İrem M. Falay Stüdyosu aykırı da düşse bunun yanıtlarını bulmayı deniyor...Genç zihinlerin, on beş haftalık yarıyılda iki ya da üç proje vererek, verimini tökezletmek yerine, her hafta yeni bir deney konusu ve yalnızca üç haftalık bir proje ile, gerçek kapasitelerini görerek motive olmalarını hedefliyor. 2005-2006 dersyılında deneyime katılan öğrenciler, çalışmalarını 26 Aralık 2006 - 27 Ocak 2007’de Karşı Sanat Çalışmaları’nda sergiliyorlar.