Kargo Üssü Olacak, Müşteri Karşı Yakadan Koparılacak!

Sabiha Gökçen Havaalanı'nın 20 yıllık işletmesi için Limak İnşaat'ın, Malezyalı ve Hintli ortaklarıyla verdiği KDV hariç 1 milyar 931 milyon Euro'luk şok fiyatın gerisinde "ince bir hesap" yatıyor. Sabiha Gökçen'e ikinci pistin inşa edilecek olması, terminalin yapım döneminde taksit ödemesi bulunmaması, alanın yer hizmetlerinin de işletmeciye verilmesi, bölgesel lojistik üssüne dönüştürülmesi hedefi Sabiha Gökçen'i cazip hale getirdi. Sabiha Gökçen'e verilen teklifin gerisinde ise şu plan dikkati çekiyor: Sabiha Gökçen Havaalanı'nda, 2006 yılı itibariyle yolcu sayısı iç hatlarda 2.2 milyon, dış hatlarda ise 800 bin dolayında bulunuyor. Toplam yolcu sayısının bu yıl yüzde 30 artışla 3.9 milyona ulaşması bekleniyor. Havaalanında yolcu sayısının 8 yılda 10 milyona çıkması hedefleniyor. Yolcu başına halen 11 dolar olan gelirin, gelecek yıllarda aynen Atatürk Havalimanı'nda olduğu gibi 15 dolar ve üzerine çıkması öngörülüyor. Antalya Havalimanı'nda ise yolcu başına gelir 15 Euro civarında. İhaleyi alan grup, 250 milyon Euro yatırımla, yeni dış hat terminali inşa edecek. Grup, aynı zamanda yer hizmetleri ve bakım-onarım atölyeleri kuracak, otopark ve 65 yataklı havaalanı oteli yaptıracak. Grup, inşaat dönemini içeren 2 yılda Savunma Sanayi Müsteşarlığı'na herhangi bir ödeme yapmayacak. İdare, gerekli görmesi durumunda Limak ve ortaklarına, yüzde 30 ilave yatırım yaptırabilecek. Savunma Sanayi Müsteşarlığı, Sabiha Gökçen Havaalanı'na ikinci pisti yapacak. Pistin, kamulaştırmalarla birlikte tüm giderlerini Savunma Sanayi Müsteşarlığı üstlenecek. Grubun, dünyanın önde gelen kargo şirketleri olan DHL, UPS ile anlaşma yaparak, Sabiha Gökçen'i bölgenin kargo üssüne dönüştürebileceğine dikkat çekiliyor. Limak ve ortakları, 1 milyar 931 milyon Euro'luk kullanım bedeli ödemesine 2010 yılında başlayacak. Ödemeler, 2027 yılına kadar kademeli artışlarla devam edecek. Grup, Maliye Bakanlığı'na da 347.5 milyon Euro Katma Değer Vergisi ödeyecek.