Karayolları ‘Damlacık’ Planını Açıkladı



DHA'nın haberine göre, kent içinde trafik sorunu yaşatan bölgelerden birisi olan Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'ndan gelen araçların, Yeşillik Caddesi'ne aktarılması için planlanan, Konak Tünelleri, Ak Parti'nin İzmir için hazırladığı 35 projeden birisi olarak duyuruldu. 23 Eylül 2011 tarihinde temeli atılan tünellerin, bir yandan inşaatı sürdü, bir yandan da özellikle Damlacık semtinde, kamulaştırma çalışmaları yapıldı.

Rant tartışması çıkardı

Körfeze en hakim bölgelerden birisi olması nedeniyle Damlacık semtindeki kamulaştırmalar, rant tartışmalarını da beraberinde getirdi. Bu semtte oturan vatandaşlar, kamulaştırmaya karşı çıkıp bir dizi protesto gösterileri düzenledi. Konak Belediye Başkanı Sema Pekdaş'da semt sakinlerinin bu protestolarına destek verdi. Vatandaşlar, evlerin yıkılmaması için de, dernekleşti ve hukuksal girişimler başlattı.

Tüneller bittikten sonraki bölgenin plan resimleri ortaya çıktı

Projeye göre Bin 674 metre uzunluğunda olacak olan tünelin, bu güne kadar Bin 200 metrelik bölümünün kazısı bitirildi. Bazı bölgelerde yerin 110 metre bazı bölgelerde ise 10 metre derinlikte olan tünellerdeki çalışmaların tamamlanmasının ardından tartışılan bölgeye ait planın fotoğrafları da ortaya çıktı. Buna göre, tünellerin hemen üstünden Damlacık semtindeki kamulaştırılan alan dahil Cici Park'a kadar çıkan geniş bölgenin yeşil alana dönüştürüleceği öğrenildi. Bu bölgede bulunan sit olarak tescillenmiş 8 binanın da yine restore ediceleği açıklandı

Rant olmaz

Rant tartışmalarıyla ilgili açıklama yapan Karayolları 2'inci Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, kendilerinin müdürlük olarak Türkiye'de yol yapımı için kamulaştırdıktan sonra inşaat yapılmış tek bir örneğin bulunmadığını söyledi. Kamulaştırılan bölge için tapu kayıtlarında "yola terk" hükmünün yazıldığını da dile getiren Abdülkadir Uraloğlu, "Zaten kanuna göre de bu hüküm bulunduktan sonra buraya kimse ev yana inşaat yapamaz. Tek bir çivi dahi çakamaz. Burada 8 binamız var tescillenmiş, bu binalar belki restore edilip altlarında kafeterya yada çay bahçesi gibi vatandaşın hizmetine yönelik yerler olabilir. Bu henüz kesinleşmiş bir şey değil. Sadece bir plan yada müze müdürlüğü ile konuşuyoruz. Oradaki restore edilecek binalar, müze için de kullanılabilir. Ama burası yeşil alan olacak ve vatandaşlar yararlanabilecek. Bizim karayolları olarak işimiz yol yapmak rant yaratmak değil. Bizim para kazanma gibi bir planımız da yok. Bize yol yapma görevi verildi. Para kazanma görevi değil. Çünkü bizim zaten bütçeden aldığımız kaynaklar var" dedi.

Burada belediyenin vatandaşları da yanlış bilgilendirdiğini söyleyen Abdülkadir Uraloğlu, "Bölge bir risk alanı. Bu çalışmalar onun için. Konak tünelleri tartışılabilir. 'Tünele karşıyız' denebilir. Bu vatandaşlarımızın kendi görüşleridir. Ama kamulaştırılan alan için kesinlikle bir rant alanı yaratmak mümkün değil" dedi.