Bolu kent merkezine 42 kilometre uzaklıktaki Yedigöller Milli Parkı bölgesinde bulunan Karadere suyunun Bolu'ya kazandırılması için başlatılan tünel çalışmalarında 3 bin 635 metre uzunluğundaki tünelin iç beton kaplama işinin 3 bin 245 metresi Bolu Belediyesi tarafından tamamlandı. Devlet Su İşleri'nin de çalışmaları sonucu projenin 2021 yılının temmuz ayında tamamlanması bekleniyor.
DHA’da yer alan habere göre; 2016 yılının mayıs ayında ilk kazma vurulan projenin tamamlanmasıyla saniyede 293 litre su kaynağı şehir şebekesine kazandırılmış olacak. Karadere tünelinin, yapımı süren Çele Barajı projesi ile birleştirilmesiyle kentin su ihtiyacının büyük bölümü karşılanmış olacak. Projeye bugüne kadar 54 milyon TL harcanırken, 15 milyon TL'lik daha harcama bekleniyor.
Bolu Belediye Başkanı Tanju Özcan, şu anda 390 metrelik kısmın kaplama işinin kaldığını belirterek, "Burası 3 bin 635 metre uzunluğunda bir tünel. Tünel sadece açılmış ancak bu tür tünellerin açılması yetmiyor. Asıl maliyetli olan kısmı iç kaplaması. İç kaplamasını yapmak da bize nasip oldu. İhalesini gerçekleştirmiştik. Kaplama ile ilgili nisan ayı içerisinde ilk kazma vurulmuştu. Şu anda 390 metrelik kısmı dışında tamamlandı. Zaten güney çıkışını da görebiliyorsunuz. Biz onu da bitirdiğimizde tünelle ilgili bizim işimiz bitiyor. Devlet Su İşleri, nisan ayında tahliye istasyonunu yapacak. 16 kilometrelik bir hat döşemesi gerekiyor. 8 kilometresi döşendi. Zannediyorum her şey yolunda giderse temmuz ayı sonu gibi şehrimize Karadere sularını verebiliriz." dedi.
Bölgede projeye dahil etmek için başka su kaynakları da aradıklarını açıklayan Özcan, "Projenin tamamlanmasıyla Bolu'nun su ihtiyacının tamamını takviye vereceğimiz başka kaynaklar arıyoruz o bölgede. Eğer takviye yapabilirsek Gölköy'e muhtaç olmadan Bolu'ya suyu verebiliriz. Ancak şu haliyle oraya Çele Barajı yapılmadan Karadere sularının tek başına Bolu'ya yetmesi mümkün değil." diye konuştu.
“Su faturalarına olumlu yansıyacak”
Başkan Özcan, projenin hayata geçmesinin su faturası fiyatlarına da olumlu yönde yansıyacağını ifade ederek, şöyle konuştu: "Gölköy Barajı'ndan şu anda su basmak için ciddi bir elektrik parası ödüyoruz. Her ay yaklaşık 1 milyon lira elektrik parası veriyoruz. Burada da tam tersi cazibe yöntemini kullanıp en azından Gölköy'de sarf ettiğimiz enerjinin bir kısmını su türbini kurmak marifetiyle saatte 250- 300 kilovatlık bir enerji alıp en azından buradaki maliyeti yarıya düşürmeye çalışacağız. Zaten bizim taahhüdümüz vardı en ucuz suyu kullanacağız diye. Su fiyatındaki indirimleri daha da hızlandıracağız."
Tünelin boyutları itibariyle içinden rahatlıkla bir aracın geçebileceğini belirten Özcan, "Ham haliyle 4 metre genişliğindeydi. 5 metre yüksekliğindeydi. Şu anda kaplamadan sonra 3 metre 70 santimetre genişlik, 4,5 metre de yükseklik var. Bir araç içinden rahatça geçebilir. Tabi bu proje bizden önce yapılmış. 32 milyon lira para harcanmış. Başlanmış ve belli bir aşamaya gelinmiş. Biz bu projeleri yarım bırakamazdık. Biz bu projeleri devlet projesi olarak görüyoruz. Tamamlamak durumundaydık, tamamladık." dedi.