Mahkeme kararıyla planı iptal edilen ve 1 Ağustos’tan
itibaren kapatılacağı duyurulan Akay Kavşağı’yla ilgili Ankara
Hürriyet’e açıklamalarda bulunan Çankaya Belediye Başkanı Bülent
Tanık, "Mahkeme kararı böyle olmamasına rağmen Büyükşehir Belediye
Meclisi’nde CHP’li üyelerin muhalefetine rağmen AKP’li üyelerce Akay Kavşağı’nın
kapatılması kararlaştırıldı" dedi.
"Sayın Gökçek, 1 Ağustos’tan bariyerle kavşağın girişini kapattığında kavşağı
değil yolu kapatmış olacaktır. Çankaya Belediyesi böyle bir uygulamayı kabul
edilebilir bulmamaktadır" diyen Tanık şunları söyledi:
"Ortopedik bir müdahalede kırık kolu yanlış kaynatan doktor, ’Ben yanlış
yaptım, iyice kırayım dökeyim, yanlış kaynattın diyen yapsın’ mı der? Doktorun
görevi kolu eski haline getirmektir. Burada ilk akla gelen çözüm kavşağı eski
haline getirmektir. Diğer yol da yeni bir plan yapmaktır. Ama bir kavşağı
plansız bırakamazsın. Ya eskisine dönersin ya da yenisini yaparsın. Mahkeme
benim planımı nasıl olsa iptal edecek diye yeni plan yapmayayım diyemezsin.
Diğer taraftan mahkeme kararı kapat demediği halde kavşağı kapatma kararını
Büyükşehir Belediye Meclisi’nde alan CHP’li üyeler değildir. Aksine AKP’li
Meclis üyelerinin kapatılsın oylarına karşılık CHP’li üyeler kapatılmasın
yönünde oy kullanmıştır.
Kopmalara karşıyız
Çankaya Belediyesi olarak kente ilişkin sorunların çözümünün birlikte
çalışarak, müzakere ederek, ortak noktalar üzerinde uzlaşmaktan geçtiğine
inanıyoruz. Belediye başkanlarının sorunlar karşısında farklı çözüm arayışları
içinde olmaları, farklı çözüm önerilerini kamuoyuyla paylaşmaları son derece
normaldir. Ancak, bu görüş ve önerilerin polemiklere dönüşmesi ve kitle iletişim
araçları ile bu polemiklerin büyümeye yüz tutması merkezde olması gereken
uzlaşma ikliminden uzaklaşılmasına neden olabilecektir. Kentin ve kentlinin
yararına olmadığı, geçmişteki deneyimlerle sabit olan ve başkanlar arası
kopmalara yol açacak söylemlerden uzak durmaya kararlıyız."
Geriye gideriz
Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Araştırma Derneğince, Akay Kavşağı ile
ilgili mahkeme konusunda, "Kent içi trafikte zaman kaybı, enerji kaybı ve çevre
kirliliği ile Türkiye zaten sıkıntıdayken, böyle kararların verilmesi toplum
olarak bizleri ileri değil, geriye götürecektir" görüşü bildirildi.
Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Araştırma Derneğinden yapılan yazılı
açıklamada, Akay Kavşağı’na ilişkin mahkeme kararı hatırlatılarak, Ankara’da 1
milyon 800 bin belgeli sürücü ve 1 milyon 200 bin motorlu araç bulunduğu
belirtildi. İstanbul’dan sonra en fazla yeni araç girişinin Ankara’da yaşandığı
bildirilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi: "Başkent şehir trafiğinde
yaklaşık 5 yıldan beri hizmet veren ve trafik akışını düzenleyen bir kavşağın
kapatılmasına karar verilmesi 100 binlerce aracın hangi yönde hareket edeceği
çözümü yoktur. Çünkü Ankara’nın ana yollarına paralel alternatif yolları da
yoktur. Bağlantı yolları da çok yetersizdir. Kent içi trafikte zaman kaybı,
enerji kaybı ve çevre kirliliği ile Türkiye zaten sıkıntı da iken, böyle
kararların verilmesi Toplum olarak bizleri ileri değil, geriye
götürecektir.