KGM'de düzenlenen "Karayolu 4. Ulusal Kongresi ve Sergisi"nin 2. gününde, "Karayolu Ulaştırması ve Diğer Ulaşım Modları ile Entegrasyonu" oturumu gerçekleştirildi.
Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Erol Çıtak burada yaptığı konuşmada, Türkiye'nin konumu gereği ulaşım modlarındaki entegrasyonun "olmazsa olmaz" olduğunu söyledi.
Çıtak konuşması sırasında şunları söyledi; "3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin ihalesini YİD modeliyle 2019'da gerçekleştireceğiz. 2019 yılının sonunda, mevcut Kadıköy-Kartal-Kaynarca Metrosu'nu Sabiha Gökçen Havaalanı'na bağlamayı planlıyoruz. Gayrettepe-İstanbul Havalimanı hattı 2019'un sonunda, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metrosu 2020 sonunda tamamlanacak. Bu hatlar 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli ile de entegre olacak. 44,7 kilometre uzunluğunda Karadeniz ile Marmara'yı birleştiren boğaza alternatif bir su kanalı olacak Kanal İstanbul Projesi'ni de diğer ulaşım modlarının bağlantılarını planlayarak gündeme aldık. Onunla ilgili proje çalışmalarımız son aşamaya geldi. Bu proje kapsamında Karadeniz'de lojistik merkez ve konteyner yük limanı, Küçükçekmece içinde de bir yat limanı planlamaktayız."
Kent içi raylı sistem yatırımlarını gerçekleştirmekte olduklarını aktaran Çıtak, 2023 vizyonu kapsamında yaklaşık 490 kilometrelik hattı tamamlamayı hedeflediklerini dile getirdi.
"Kara yollarındaki yükü hafifletmeye çalışıyoruz"
Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu da ulaştırma hizmetlerinin sürdürülebilirliğinin sağlanması için entegre bir yapı olması gerektiğini belirtti.
Uraloğlu, modlar arasındaki ulaşım kolaylığını dikkate almak gerektiğine dikkat çekerek, "Güzergah boyunca tali noktaları, gelişen ulaşım sistemlerinde yoğunca kullanılan ücretlendirme sistemlerindeki entegrasyonu sağlamamız lazım. Artık bir şehir içindeki her ulaşım aracına tek kartla binebiliyorsunuz. Bunların hepsini yaparken de yeterince bilgilendirmeyi sağlayamazsak, amaçladığımız sonucu elde edemeyiz." şeklinde konuştu.