“Kanal Değil İnşaat Projesi”



İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı arasında Kanal İstanbul'un çevresinde kurulacak yeni şehir alanını planlamak üzere imzalanan işbirliği protokolü İBB Meclisi Ekim ayı oturumunda CHP'nin muhalefeti ile kabul edildi. Sözcü’den Özlem Güvemli’nin haberine göre; protokole ilişkin komisyon raporunun oylanması öncesinde söz alan CHP'li İBB Meclis Üyesi İsa Öztürk, sert eleştirilerde bulundu.

Protokole göre Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın imar planlarını, Ulaştırma Bakanlığı'nın metro hatlarını yapacağını, İBB'nin yükümlülüğünün de kendisine ve İSKİ'ye ait güzergah üzerindeki taşınmazları TOKİ'ye tahsis etmek olduğunu söyledi. Kanal İstanbul kapsamında Sazlıdere Barajı iptal edildiği için İBB'nin bu barajı içme suyu havzaları arasından çıkarmasının da protokol ile karara bağlandığını belirten Öztürk, “Kanal İstanbul, bir kanal projesinden çok inşaat projesi. Boğazdaki tehlikeli madde taşımacılığının yarattığı risklere karşı alternatif bir kanal yapılacaktı ama bu protokole göre en büyük yükümlülük TOKİ'de. TOKİ, arsa üretip satıp projenin finansmanını sağlayacak. Kanalın etrafından yaratılacak rant nedeniyle korunması gereken alanlar imara açılacak, nüfus yükü gelecek. Biz kanala değil ama bu inşaat projesine karşıyız” dedi.

Reklam Goruntulenme Bolumu

*
“Riskli Yapılar Yıkılıp Yeni Yerleşim Alanı Açılacak”
Protokol kapsamından Kanal İstanbul ve 3. Havalimanı'nı içine alan proje alanının olası afet riskini bertaraf etmek için ruhsatsız, iskansız ve afet riski altındaki yapılar tasfiye edilerek yeni yerleşim alanı olarak kullanılacak. Kanal İstanbul projesinin geçtiği tüm bölgenin imar uygulaması yapılacak. Proje alanında yapılacak kanal, yol, kavşak, raylı sistem, alt yapı ve üst yapı donatıları ile arsa üretimi ve geliştirilmesi çalışmaları yapılacak.

“18 Ay İçinde Planlama Bitecek”
Protokole göre Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 18 ay içinde bölgenin imar planlarını, parselasyon planını ve kentsel tasarım projelerinin yapılmasını veya yaptırılmasını sağlayacak. Arsa üretimi ve geliştirme alanlarını Ulaştırma Bakanlığı ve TOKİ ile birlikte belirleyecek. TOKİ de proje alanında kendisine devredilen alanlardan elde edilen geliri kanalın finansmanında ve kentsel dönüşümde kullanacak. Ulaştırma Bakanlığı Kanal İstanbul inşaatı yapım ihalesine düzenleyerek, ÇED raporunu hazırlayacak.

*