Kamu Kurumlarında Mükemmellik Dönemi



İzmir Valiliği önderliğinde, "Bugün git, yarın gel" anlayışına savaş açıldı. İZKA’nın da destek verdiği proje kapsamında, pilot seçilen devlet dairelerinde, hizmet kalitesinin ve hızının artırılması amaçlanıyor.

İzmir Valiliği, İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA), İl Özel İdaresi, Devlet Planlama Teşkilatı, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu’nun (SHÇEK) ortaklığıyla "Kamuda Sürdürülebilir Mükemmellik Projesi" hazırlandı. Kamu kuruluşlarına dair "Bugün git, yarın gel" imajı yıkılmaya çalışılacak.

Proje maliyetinin yüzde 75’ini, Sosyal Kalkınma Mali Destek Programı çerçevesinde İZKA karşılayacak. Vatandaşların, kamudan aldıkları hizmetlerde memnuniyeti en üst düzeye çıkarmayı amaçlayan proje kapsamında pilot kurum olarak seçilen devlet dairelerinde (İzmir İl Özel İdaresi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, İl Emniyet Müdürlüğü, Gelirler İdaresi Başkanlığı, Çevre ve Orman Müdürlüğü, SHÇEK İl Müdürlüğü, Tarım İl Müdürlüğü) anket yapılarak, çalışanların ve halkın şikayetçi olduğu sorunlar ortaya konacak.

İZKA Kalkınma Kurulu Başkanı ve İzmir Ticaret Odası Meclis Başkanı Necip Kalkan, uygulamanın Türkiye’de ilk olduğunu vurguladı. İZKA olarak 100 bin TL’lik hibe desteği verdiklerini kaydeden Kalkan, "Vatandaş, devlet dairesine girerken eli-ayağı titriyor. Devlet dairesinde mükemmellik olmalı. Vatandaş, devlet dairesinde işini görenlerin sadece torpilliler olduğunu sanıyor. Devlet dairesi deyince vatandaşın aklına 'Bugün git yarın gel' sözleri geliyor. Bu anlayışın yıkılmasına hem İzmir’in hem Türkiye’nin ihtiyacı var. İşi kolaylaştırmak devletin görevi" dedi.

SHÇEK İzmir İl Müdürü Zekeriya Ertaş da, "Halk arasında, 'Allah devlet kapısına düşürmesin' denir. Bu proje, vatandaşı devletle yakınlaştırmada önemli rol oynayacak" diye konuştu. Türkiye Kalite Derneği Başkanı Murat Hocalar ise, projenin konusu olan devlet dairelerinde yadsınamaz sıkıntıların bulunduğuna dikkat çekerek, hem çalışanın hem de vatandaşın memnun kalacağı bir sistemin hedeflendiğini dile getirdi.