Bu yıl 62. yılını kutlayan Kale Grubu şirketlerinden yapı kimyasalları sektöründe yer alan Kalekim, yurtiçinde 7 ilde 7 fabrika, 500 çalışan, yaklaşık 700 bin ton ürün satışı ve 400 milyon lira ciroya sahip.
“Türkiye’de neredeyse her iki yapıdan birinde ürünlerimizin kullanılması Kalekim’e duyulan güvenin göstergesidir” diyen Kalekim Genel Müdürü Altuğ Akbaş, küresel bir marka olma yolunda hızla ilerlediklerinin altını çizerek, şunları söyledi: “Bugün dünyanın pek çok yerinde güçlü bir dağıtım ağıyla, ürünlerimizi 80 ülkede tüketici ve profesyonellerle buluşturuyoruz. İhracatımızın yüzde 6'sını Avrupa Birliği ülkelerine, yüzde 35'ini Ortadoğu'ya, geri kalanını tüm dünyaya gerçekleştiriyoruz. Yurtiçindeki konumumuzu, yurtdışındaki faaliyetlerimizle daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz.”
Yurtdışı pazarlarda, farklı açılımlara ağırlık vererek yerinde üretime yöneldiklerini vurgulayan Altuğ Akbaş, “2016 yılında Kenya’da bir yatırım projemiz başladı. Burada yerel işbirlikleri kurarak, lisanslı üretim ve formül transferiyle faaliyet gösteriyoruz. Afrika’da başlattığımız yatırımlarımızı, şimdi Kuzey Afrika’da Cezayir ve Balkanlar’da Arnavutluk’ta sürdüreceğiz. Bu bölgelerde de yatırım ortaklığı modeliyle ilerleyeceğiz. Bir sonraki çember Batı Afrika ve Avrupa olacak” diye konuştu.
Kalekim’in Balıkesir’deki fabrika yatırımıyla üretim kapasitesini artırdıklarını belirten Altuğ Akbaş, “45 milyon lira yatırımla hizmete açtığımız 7’nci fabrikamızda, her türlü yapı kimyasallarını kapsayan seramik yapıştırıcıları, derz dolguları, su ve ısı yalıtım malzemeleri, iç ve dış cephe boyaları, dekoratif boya ve sıvaları üretmeye başladık. Emek yoğun işten otomasyon ve teknoloji yoğun üretime geçtiğimiz Balıkesir’deki fabrikamızla toplam ciro hedefimiz ise 100 milyon lira seviyesinde. Boya üretimine ağırlık verdiğimiz yeni fabrikamızda, boya alanında üretimi tek merkeze toplayıp büyüterek yeni bir faza geçtik” dedi.
Kalekim olarak, yepyeni bir iş modeliyle hayata geçirdikleri Bi’Boya markası ile sektöre yeni bir soluk getirdiklerini belirten Altuğ Akbaş, “Uzun çalışmalar ve araştırmalar sonucunda, boya sektöründe yepyeni bir adım attık ve tüm boya ürünlerimizi Bi’Boya markasıyla üretmeye başladık. Dijital alanda yeni bir yaklaşımla ve her yönüyle düşünülmüş uygulamalarımızla tüketiciyle buluşan Bi’Boya, perakendede yeni bir dönem başlatıyor. ‘Boya iternette’ sloganıyla pazara sunduğumuz Bi’Boya, sadece bir boya markası olmanın ötesinde, ülkemizde online satış yapan bir boya platformu oldu” diye konuştu.
Ustaların mesleki bilgi ve becerilerini de geliştiren bu online sistemin, aynı zamanda tüketicinin hayatını kolaylaştırdığını ifade eden Altuğ Akbaş, sözlerini şöyle tamamladı: “Nihai tüketici, Bi’Boya ile hem kaliteli hem daha iyi boya uygulamalarına kavuşuyor. Bi’Boya kadın tüketicilerin de çok fazla ilgisini çekiyor çünkü bu sistem sayesinde, evini boyatmak isteyen kadınlar, kimsenin yardımına ihtiyaç duymadan rahatlıkla boyasını seçip, nitelikli ustalara ulaşabiliyor. Önerilen ustayı kendisinin seçmesinin verdiği güveni de hisseden kadınların, Bi’Boya’nın birbirinden güzel renk ve uygulamalarıyla hayatı kolaylaşıyor.