Kriz döneminde artı değer yaratmak için farklı projeler geliştiren Çanakkale Seramik ve Kalebodur markaları, bayi çalışanlarıyla seramik ustaları için facebook benzeri bir sosyal iletişim ağı kurdu. Çalışanların eğitilmesi, sosyalleşmesi ve performanslarının artırılması amacıyla yaklaşık 4 ay önce kurulan Kaleworks ve Kaletech portallarına, 2 bin seramik ustası, 800 de bayi satış çalışanı üye oldu. Başarısıyla dikkat çeken proje, Microsoft'un "Türkiye Bilişimle Kalkınıyor Projesi" kapsamında başarı hikâyesi olarak yayınlanmaya hak kazandı.
Bayi çalışanları için Kaleworks, ustalar içinse
Kaletech ismiyle açılan portallar sayesinde sektör
profesyonelleri arasında koordinasyonu sağlamayı hedeflediklerini söyleyen
İletişim ve Marka Grup Yöneticisi Ayşen Uz, amaçlarının iş
verimini artırmak ve müşteri memnuniyeti skalasını yükseltmek olduğunu belirtti.
Yaklaşık 4 ay önce faaliyete geçen platformda üyelerin kişisel mutluluklarını,
başarı ve endişelerini de birbirlerine aktarma fırsatı bulduklarını aktaran Uz,
üyelerin forum ve chat bölümlerinde çeşitli konularda fikir geliştirirken,
mantar pano üzerinden mutlu anlarının fotoğraflarını paylaştığını
vurguladı.
En büyük ilgi
eğitime
Kısa vadede tüm bu etkileşimin, markaların aidiyet duygusuna katkı sağladığı ve kullanıcı motivasyonunu artırdığını ifade eden Uz, platformların aktive oldukları günden beri kullanıcılardan yüzlerce teşekkür mesajı aldıklarını belirtti. Platformlar içerisinde en fazla ilgi gören fonksiyonlardan birinin de eğitim başlıkları olduğunu aktaran Uz, "Portal, güncel sektörel içerik ve yaşattığı soru bankası ile bayi çalışanlarının ve ustaların, bilgi ve kariyerlerine katkıda bulunmayı hedefliyor. Kısa vadede platformlar, 3G teknolojisinin imkânlarını kullanarak uzaktan eğitim verme aktivitelerini yoğun bir şekilde planlamaya başladı. Bu sayede sahadaki operasyonu yönetip nihai müşteri ile yüzyüze kalan satış personelinin performansına katkıda bulunmayı hedefliyoruz" diye konuştu.
Kaletech'i tüketiciye de açtıklarını söyleyen Uz, "Eskiden çağrı merkezini arayıp bize usta bulun diyenler oluyordu. Bu site sayesinde 30 ilde bulunan 2 bin ustanın tüm bilgileri herkese açık. Böylece 2 bin ustanın iş bulmasını sağlarken tüketiciye de önemli bir hizmet sunmuş oluyoruz. Ayrıca ustalar da platform üzerinde birbirlerine iş paslama imkanı buluyorlar" dedi.