Kale Kilit Herkesi Yeni Yılda Yeni Kapılar Açmaya Davet Ediyor



Türkiye’nin öncü markaları için özgün müşteri deneyimleri tasarlayan ‘i-am’ associates İstanbul, Kale Kilit için tasarladığı yeni showroomda yeni yılda yeni kapılar açmaya davet ediyor.

Kale Kilit Güvenlik Merkezi – Tasarım çıkış noktası
 
Projenin amacı; Kale Kilit markasının bütüncül güvenlik ürün ve hizmetlerini müşterilerine aktarabileceği bir showroom tasarlamak. ‘i-am’ associates İstanbul, bu kapsamda, mekanda müşterilerin ürünleri farklı alanlarda deneyimleyebilmelerini ve diğer markalardan ayrışan güvenlik anlayışını görebilmelerini amaçlamış.





Enstalasyonvari mekan tasarımı

Proje yaratım sürecinde İngiliz sanatçı Antony Gormley’nin White Cube Gallery’de sergilenen  ‘Breathing Room III’ isimli eserinden ilham alan ‘i-am’ associates İstanbul, eserin parçalara bölünmüş dev bir labirent gibi konumlandırılmasından yola çıkmış. Bu şekilde standart bir showroomdan öte ziyaretçide keşfetme isteği uyandıracak bir deneyim alanı yaratan ‘i-am’ associates İstanbul’un tasarladığı labirent, etkisi sayesinde keşfe açık ve sürprizler barındıran bir müşteri yolculuğu kurgusuna sahip. Sürpriz mekan etkisi yaratan dijital uygulamaların da kullanıldığı mekanda söz konusu etkinin desteklenmesi için yarı şeffaf cam yüzeylerden oluşan mekanı bölücüler de kullanılmış. Yüzeylerdeki şeffaflığın mekanın tektonik algısının korunması bağlamında etkili olduğunu belirten ‘i-am’ associates İstanbul yetkilileri, “böylece mekanın çeperleri orta alandaki labirent deneyimini sarmalayan sade bir zarf görevi gördü” diyorlar. 





Dört farklı odada güvenlik deneyimi

Kale Güvenlik Merkezi’nde çeşitli konseptlere göre tasarlanmış dört deneyim odası tariflenmiş. Hi-tech Ev, Klasik Ev, Otel ve Ofis konseptli deneyim odalarından oluşan alanlarda tüketiciler kilitten kapıya, elektronik geçiş kontrol sistemlerinden kasaya kapı ve pencere sistemlerine kadar tüm ürünleri deneyimleyebiliyor. Her bir odada farklı renk, koku ve müzik uygulaması kurgulanmış. Söz konusu konsept odalarda farklı ihtiyaçlara göre güvenlik çözümleri mevcut. Mekanda ürün sergileme anlayışı “see and select” prensibine dayanıyor. Dört farklı deneyim odasında yer alan ürünlerin detaylarını sağ ve sol duvarlarda ürün gruplarına göre kategorize edilmiş alanlarda sergilemeyi tercih eden ‘i-am’ associates İstanbul, mekanda Kale Kilit marka yolculuğunun anlatıldığı interaktif ekranın yanı sıra “Kendi Kapını Yarat” ekranının da mevcut olduğu ifade ediliyor.



Showroomun kullanım amacının ürün sergileme özelliğinin ötesinde markanın sergi, seminer, etkinlik gibi fonksiyonları için de kullanılabilir olmasını sağlayan ekip, mekanı sosyal bir buluşma noktasına da dönüştürmüş.



Deneyim Tasarımcıları: ‘i-am’

Londra, İstanbul ve Mumbai’de konumlanan ‘i-am’ associates, markalar için müşteri deneyimi tasarımı üzerine uzman geniş bir aile. Multidisipliner ekip yapısı ve bütünleşik tasarım anlayışını benimseyen ‘i-am’ associates; marka kimliği, mimari, dijital tasarım konusunda ses getiren projelere imza atıyor.





‘i-am’ associates İstanbul, kurucu ortakları Emre Kuzlu ve Emin Ertuğrul Yurdakul yönetiminde; Garanti Bankası, Finansbank, Türkiye İş Bankası, Avea, Mey, T.box, Dumankaya, Vatan Notebook, Eurobank Tekfen, Yataş gibi Türkiye’nin sektöründe öncü markalarıyla çalışan firma bunlara ek olarak Yunanistan, Ukrayna ve İran’da da projeler yürütüyor.

‘i-am’ tasarım yaklaşımının odak noktasını araştırma ve analiz süreci oluşturuyor. Tasarım süreci öncesinde “Marka Anahtarı” ve “Müşteri Yolculuğu” workshopları gerçekleştirerek marka tanımı ve bu doğrultuda deneyim stratejisi oluşturuyor. Bu sayede her marka için özgün bir ifade oluşturuluyor.



Kurumsal kimlik çalışmasında ‘i-am’ uzmanları yeni marka doğurur, yeniler ve bunun tüm temas noktalarında doğru olarak yansıtılmasını sağken; fiziksel mekan tasarımında marka için belirlenen yaratıcı strateji doğrultusunda mimari tasarımı şekillendiriyorlar.