Kale Kilit Herkesi Yeni Yılda Yeni Kapılar Açmaya Davet Ediyor
Türkiye’nin öncü markaları için özgün müşteri deneyimleri tasarlayan
‘i-am’ associates İstanbul, Kale Kilit için tasarladığı yeni
showroomda yeni yılda yeni kapılar açmaya davet ediyor.
Kale Kilit Güvenlik Merkezi – Tasarım çıkış
noktası
Projenin amacı; Kale Kilit markasının bütüncül
güvenlik ürün ve hizmetlerini müşterilerine aktarabileceği bir showroom
tasarlamak. ‘i-am’ associates İstanbul, bu kapsamda, mekanda müşterilerin
ürünleri farklı alanlarda deneyimleyebilmelerini ve diğer markalardan ayrışan
güvenlik anlayışını görebilmelerini amaçlamış.
Enstalasyonvari mekan tasarımı
Proje yaratım sürecinde İngiliz sanatçı Antony Gormley’nin White Cube
Gallery’de sergilenen ‘Breathing Room III’ isimli eserinden ilham alan
‘i-am’ associates İstanbul, eserin parçalara bölünmüş dev bir labirent gibi
konumlandırılmasından yola çıkmış. Bu şekilde standart bir showroomdan öte
ziyaretçide keşfetme isteği uyandıracak bir deneyim alanı yaratan ‘i-am’
associates İstanbul’un tasarladığı labirent, etkisi sayesinde keşfe açık ve
sürprizler barındıran bir müşteri yolculuğu kurgusuna sahip. Sürpriz mekan
etkisi yaratan dijital uygulamaların da kullanıldığı mekanda söz konusu etkinin
desteklenmesi için yarı şeffaf cam yüzeylerden oluşan mekanı bölücüler de
kullanılmış. Yüzeylerdeki şeffaflığın mekanın tektonik algısının korunması
bağlamında etkili olduğunu belirten ‘i-am’ associates İstanbul yetkilileri,
“böylece mekanın çeperleri orta alandaki labirent deneyimini sarmalayan sade bir
zarf görevi gördü” diyorlar.
Dört farklı odada güvenlik deneyimi
Kale Güvenlik Merkezi’nde çeşitli konseptlere göre tasarlanmış dört deneyim
odası tariflenmiş. Hi-tech Ev, Klasik Ev, Otel ve Ofis konseptli deneyim
odalarından oluşan alanlarda tüketiciler kilitten kapıya, elektronik geçiş
kontrol sistemlerinden kasaya kapı ve pencere sistemlerine kadar tüm ürünleri
deneyimleyebiliyor. Her bir odada farklı renk, koku ve müzik uygulaması
kurgulanmış. Söz konusu konsept odalarda farklı ihtiyaçlara göre güvenlik
çözümleri mevcut. Mekanda ürün sergileme anlayışı “see and select” prensibine
dayanıyor. Dört farklı deneyim odasında yer alan ürünlerin detaylarını sağ ve
sol duvarlarda ürün gruplarına göre kategorize edilmiş alanlarda sergilemeyi
tercih eden ‘i-am’ associates İstanbul, mekanda Kale Kilit marka yolculuğunun
anlatıldığı interaktif ekranın yanı sıra “Kendi Kapını Yarat” ekranının da
mevcut olduğu ifade ediliyor.
Showroomun kullanım amacının ürün sergileme özelliğinin ötesinde markanın
sergi, seminer, etkinlik gibi fonksiyonları için de kullanılabilir olmasını
sağlayan ekip, mekanı sosyal bir buluşma noktasına da dönüştürmüş.
Deneyim Tasarımcıları: ‘i-am’
Londra, İstanbul ve Mumbai’de konumlanan ‘i-am’ associates, markalar için
müşteri deneyimi tasarımı üzerine uzman geniş bir aile. Multidisipliner ekip
yapısı ve bütünleşik tasarım anlayışını benimseyen ‘i-am’ associates; marka
kimliği, mimari, dijital tasarım konusunda ses getiren projelere imza atıyor.
‘i-am’ associates İstanbul, kurucu ortakları Emre Kuzlu ve Emin Ertuğrul
Yurdakul yönetiminde; Garanti Bankası, Finansbank, Türkiye İş Bankası, Avea,
Mey, T.box, Dumankaya, Vatan Notebook, Eurobank Tekfen, Yataş gibi Türkiye’nin
sektöründe öncü markalarıyla çalışan firma bunlara ek olarak Yunanistan, Ukrayna
ve İran’da da projeler yürütüyor.
‘i-am’ tasarım yaklaşımının odak noktasını araştırma ve analiz süreci
oluşturuyor. Tasarım süreci öncesinde “Marka Anahtarı” ve “Müşteri Yolculuğu”
workshopları gerçekleştirerek marka tanımı ve bu doğrultuda deneyim stratejisi
oluşturuyor. Bu sayede her marka için özgün bir ifade oluşturuluyor.
Kurumsal kimlik çalışmasında ‘i-am’ uzmanları yeni marka doğurur, yeniler ve
bunun tüm temas noktalarında doğru olarak yansıtılmasını sağken; fiziksel mekan
tasarımında marka için belirlenen yaratıcı strateji doğrultusunda mimari
tasarımı şekillendiriyorlar.