İmar planı değişikliği sonrasında halen Koç tarafından işletilen marinaya grubun ilgisi sürüyor. Star'ın haberine göre, ihale takvimi süreci hazırlanan Kalamış da yeni ihalede çevreye daha duyarlı yatırımların yapılacağı bir süreç işleyecek. Türkiye’nin denizde bağlama kapasitesi açısından en büyük yat limanı olan Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı’nın 30 yıl süreyle ‘işletme hakkının verilmesi’ yöntemiyle özelleştirme ihalesinde en yüksek teklifi 664 milyon dolar ile Tek-Art Kalamış ve Fenerbahçe Marmara Turizm Tesisleri A.Ş. vermişti. Yat limanının özelleştirme ihalesi 23 Mayıs 2014 tarihinde sonuçlandırılırken, 21 Temmuz 2014 tarihinde ise Özelleştirme Yüksek Kurulu Kararı (ÖYK) ile onaylanmıştı.
18 yıldır Setur işletiyor
1987 yılında hizmete açılan Türkiye’nin en büyük marinası olan Kalamış ve Fenerbahçe Marinaları, Aralık 1998’de işletmeci şirketin hisselerinin tamamının devralınması ile Setur Marinaları zincirine katılmıştı. Kalamış’ta özelleştirme süreci tamamlanmadığı için işletmeci şirket Milli Emlak Genel Müdürlüğü’ne ecrimisil ödüyor.