Alarko Hızlı Trenlerin İşletmesine de Talip Oldu

Ankara-Eskişehir hızlı tren projesinin yapımını önümüzdeki yıl eylülde tamamlayacak olan Alarko Holding, bu defa Konya-Ankara ve Bursa-Osmaneli projelerinin yapımının yanı sıra, işletmesine de talip.

Yabancı ortağı OHL ile birlikte yapımını üstlendiği Eskişehir-Ankara hızlı tren projesini önümüzdeki Eylül 2006'da tamamlayacak olan Alarko Holding gözünü, bu kez Konya-Ankara ve Bursa Osmaneli projelerine çevirdi. İstanbul-Ankara projesinin 2. kısmı olan Köseköy-Vezirhan ile Vezirhan-İnönü arası hatı projesini Çinli CRCC-CMC-Cengiz İnşaat-IC Ortak Girişim Grubu'na kaptıran Alarko Holding, Konya-Ankara ve Bursa-Osmaneli projeleri için müteahhitliğin yanı sıra işletmesine de talip olmaya hazırlanıyor.

Hızlı trenin startı 2006'da
Ankara-Eskişehir projesinin hızla sürdüğünü ve önümüzdeki yıl tamalayacaklarını söyleyen Alorka Holding Genel Koordinatörü Ayhan Yavrucu, "Mevcut yol rehabilite edilirken, hemen yanında yepyeni bir platform yapılıyor. Saatte 250 kilometrelik hız yapacak olan hızlı tren Fransa, İspanya ve Japonya'da nasıl ise bizde de aynısı olacak. İstanbu-Ankara hattının tamamlanmasıyla bu iki ilimiz arasındaki mesafe 3 saate düşecek" dedi. Hızlı tren ile ne kara, ne de hava taşımacılığının rekabet edemeyeceğini savunan Yavrucu, "Türkiye tarihinde ilk kez 50 yıl aradan sonra demiryoluna inanılmaz kaynaklar ayrılıyor. Hızlı tren projesiyle insan taşımacılığı konforlu, güvenli ve zamandan ciddi tasarruf edilebilen bir hale geliyor. Bu proje sayesinde şehirlerarası seyahatlerde kaza oranı minimize olan ülkeler sınıfına gireceğiz" dedi.

Ankara-Eskişehir projesinin 540 milyon dolara malolacağını belirten Yavrucu, İstanbul-Ankara hattı için de ihaleye girdiklerini, ama ihaleyi Çinli CRCC-CMC-Cengiz İnşaat-IC Ortak Girişim Grubu'nun 1 milyar 270 milyon dolarla kazandığını söyledi. Yavrucu, "İstanbul-Ankara hattı da 2008'in ortalarında tamamlanacak. O andan itibaren de İstanbul'da hızlı trene binen bir kişi 3 saatte Ankara'da gara varmış olacak" dedi.

İşletmeye de talip
Önümüzdeki günlerde Konya-Ankara ve Bursa-Osmaneli projelerinin de gündeme geleceğini kaydeden Yavrucu, bu projelerin de maksimum 30 ay sürede tamamlanabileceğini belirtti. Yeni ihaleler için etüd çalışması yaptıklarını söyleyen Yavrucu, "Bu kez sadece müteahhit olarak değil, işletmeci olarak da girmeyi planlıyoruz. Etüd çalışmalarını ardından hazırladığımız dosya ile Ulaştırma Bakanlığı ve TCDD yönetimi ile biraraya gelerek üç proje için de Yap-İşlet-Devret modelini önereceğiz" dedi.

Ankara- İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin 2. etabı olan İnönü- Köseköy arasının altyapı ihalesi, Köseköy-Vezirhan ve Vezirhan-İnönü olmak üzere iki aşamalı olarak gerçekleştirilmişti. İkinci etabın 1. kesimine (Köseköy-Vezirhan) ön yeterlilik alan Lmak- Ircon, Yapı Merkezi-Mowlemkiska-Obayashi, Obrascon ZS-Kolin, Alsim Alarko-Siemens Systems, CRCC CMC, Cengiz-İçtaş, Doğuş-Ukrmetrotunelbud-Gülermak Yenigün, Astaldi-Tepe-AkfenAnsaldo, Yüksel-Zschokke konsorsiyumlarının tümü teklif vermişti. Ama ihaleyi Çinli CRCC-CMC-Cengiz İnşaat-IC Ortak Girişim Grubu kazanmıştı.