İstanbul’un simgelerinden olan ve Anadolu Yakası’nda 1966 yılında hizmetten kalkan tramvay, Kadıköy-Moda arasında yarın yeniden çalışmaya başlayacak.
2.6 kilometre uzunluğunda 10 duraktan oluşan hatta, 4 tramvay günde 15 bin yolcu taşıyacak.
Kadıköy, 37 yıl aradan sonra yeniden tramvaya kavuşuyor. İstanbul’un simgelerinden olan ve Anadolu Yakası’nda 1966 yılında hizmetten kalkan tramvay, Kadıköy-Moda arasında yarın çalışmaya başlayacak. Kadıköy Meydanı’nda İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna’nın da katılacağı törenle hizmete sokulacak nostaljik tramvayın açılışında, Athena ile Mehteran’ı Eyüp Sultan da birer konser verecek. Kadıköy-Moda arasında 2.6 kilometre uzunluğunda olan ve 10 istasyondan oluşan hatta, 4 tramvay aracı günde 15 bin yolcu taşıyacak. Yapımına bu yıl başında başlanan ve 10 ayda tamamlanan tramvay, 3.4 milyon dolara maloldu.
Raylı sistem çalışmaları hakkında bilgi veren İETT Genel Müdürü Rıdvan Aslan, İstanbul’un geçmişten gelen kültür birikimini yansıtan ve atlı tramvayla başlayıp 1965 yılında tüm rayların sökülmesine kadar devam eden nostaljik tramvayın, 25 yıl aradan sonra Beyoğlu’na, 37 yıl sonra da Kadıköy’e geri döndüğünü söyledi. İETT olarak kentin kültür birikimi içinde önemli bir yere sahip nostaljik tramvayı yaşatmak istediklerini, bu çerçevede ele alınan Kadıköy-Moda tramvayının sadece ulaşım amacıyla değil, kent içi toplu taşımacılığın öyküsünü anlatması bakımından da önemli olduğunu ifade eden Aslan, “Artık Kadıköylüler de, Beyoğlu’nda olduğu gibi nostaljiyi yaşayacak” dedi. Aslan, İstanbul ulaşımını çağdaş bir çizgiye getirmek için son 1 yıl içinde raylı sistem çalışmalarına hız verdiklerini de vurgulayarak, bu çerçevede temeli atılan Vezneciler-Edirnekapı, Edirnekapı-Sultançiftliği ve Eminönü-Kabataş hatlarının gelecek yıl açılacağını bildirdi.
“İSTANBUL’A İLAVE 75 KİLOMETRE RAYLI SİSTEM”
Sultançiftliği hattının Vezneciler’de metro ile buluşacağını, Kabataş hattının da finiküler sistemle Taksim’e, hafif metro hattı ile de Zeytinburnu’ndan Atatürk Havalimanı’na ulaşacağını anlatan Aslan, böylece; kara, deniz ve raylı sistem taşımacılığının birbirine entegre olacağını söyledi. Rıdvan Aslan, Kadıköy-Kartal raylı sistem hattı ile Otogar-Bağcılar projelerinin ihalelerinin de yapıldığını ve bunları değerlendirme aşamasında olduklarını kaydetti.
Üsküdar-Ümraniye ile Eminönü-Alibeyköy hatlarının projelerinin hazır olduğunu, Eminönü-Alibeyköy hattının projesinin onaylanması amacıyla Anıtlar Kurulu’na gönderildiğini dile getiren İETT Genel Müdürü Aslan, “Tüm bu hatların tamamlanmasıyla, İstanbul’da ilave 75 kilometre raylı sistem ağı hizmete girmiş olacak” diye konuştu.