Türkiye Denizcilik İşletmeleri AŞ'ye ait Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı’nın, 40 yıl süreyle "işletme hakkının verilmesi" yöntemiyle özelleştirilmesi için 16 Temmuz 2024 tarihinde yeniden ihale yapılmış ve 27 tur süren açık artırmada en yüksek teklif 505 milyon dolarla, Vahit Karaarslan'dan gelmişti. Türkiye’nin ikinci, İstanbul'un ise en büyük yat limanı olan Fenerbahçe Kalamış Yat Limanı'nın özelleştirilmesi kararı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla 14 Eylül 2024 tarihli Resmî Gazete’de yayımlandı.
Sözcü’de yer alan habere göre; Kadıköy Belediye Başkanı Mesut Kösedağı konuyla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Söz konusu bölgenin ikinci derece doğal sit ve üçüncü derece arkeolojik sit alanında yer aldığını hatırlatan Kösedağı, “Biz, Kadıköylülerin ve İstanbulluların Kalamış sahilinden, parkından maksimum şekilde yararlanmasını istiyoruz.” dedi.
Kalamış Atatürk Parkı ve yanındaki alanın gerek Kadıköy halkı için gerek İstanbullular için çok değerli ve önemli olduğunu söyleyen Kösedağı, şunları kaydetti:
“Kadıköy Belediyesi olarak özelleştirmenin kapsamı ve içeriği hakkında net bir bilgimiz yok. Özelleştirme kapsamında nelerin yapılacağı, içeriğinin ne olduğu, hangi şartlarda ve ne amaçla yapıldığı net olarak bize sunulmadı. Yerel yönetim olarak bu konuda çekincelerimiz var. 100 bin ölçekli çevre planına aykırı olarak turizm tesis alanı planlanması ve yapılaşmanın önünün açılma ihtimali çekincelerimizden birincisi.
2017’de onaylanan planlar dahilinde büyüklüğünü net olarak bilmemekle beraber kıyı alanında turizm tesis alanı dışında inşaat yoğunluğu oluşma riski var. Bunun dışında yer altında bazı uygulamalar olabileceğini de düşünüyoruz. Bu; bölgeye yapı, nüfus ve trafik yoğunluğu getirmek anlamını taşıyor. Bütün bunların yanında halkın kıyı kullanımının azaltılması anlamına da geliyor. Kadıköy halkı kıyıya erişebilecek mi? Veya halkın kıyı kullanımı bu proje ile beraber kısıtlanacak mı? Kalamış Atatürk Parkı’nın ihtimal dahilinde konuştuğumuz yapılaşmadan etkilenecek olması da çekincelerimizden biri.”