Vatan Gazetesi'nde yer alan habere göre, istasyonun kaba inşaatı tamamlandı. Ayrıca M7 olarak kodlanan Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattının ray imalatı, döşemesi ve sinyalizasyon sistemi çalışmaları da devam ediyor.
5 kat büyütüldü
Mecidiyeköy Metro İstasyonu 5 kat büyütüldü. Eskiden 400 metrekare olan istasyon 2 bin metrekare haline getirildi. İstasyon tasarımda yolcuların konforu da düşünüldü. Eskiden 5 metre genişliğinde dar bir koridordan metrobüsten metroya entegrasyon sağlanırken, şimdi 25 metrelik geniş bir alandan yolcular geçiş sağlayacak.
Her yöne gitmek mümkün
Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey (M7) hattı tamamlanarak hizmete açıldığında, Mecidiyeköy entegrasyon noktası olacak. Kabataş ve Mahmutbey yönünden gelen yolcular Yenikapı ve Hacıosman yönüne M2 hattı ile geçebilecekler. Yine Kabataş ve Mahmutbey yönünden gelen yolcular Metrobüs ile Söğütlüçeşme ve Beylikdüzü yönlerine seyahat edebilecek. Aynı zamanda Yenikapı ve Hacıosman yönünden gelen yolcular Kabataş ve Mahmutbey yönüne M7 hattı ile gidebilecekler. Yine Yenikapı ve Hacıosman yönünden gelen yolcular Metrobüs ile Söğütlüçeşme ve Beylikdüzü yönlerine seyahat edebilecek.
Günde 300 bin kişi
Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı'nın 2018 yılının sonunda açılması planlanıyor. Metroyu günde yaklaşık 300 bin kişinin kullanması planlanıyor. Bu geçişin yüzde 80’i Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey (M7) ile Yenikapı-Hacıosman (M2) arasında olacak. Kalan yüzde 10 metrobüse, diğer yüzde 10’luk yolcununu ise Mecidiyeköy bölgesindeki iş alanlarına dağılacağı tahmin ediliyor.
Mecidiyeköy-Mahmutbey 26 dakika
Şu anda inşaatta 200 işçi çalışıyor. İnşaatın ilerlemesiyle bu sayının artması bekleniyor. Metro hattı tamamlandığında Bağcılar-Mecidiyeköy 41, Kağıthane-Mecidiyeköy 4.5, Tekstilkent-Mecidiyeköy 20, Beşiktaş-Mecidiyeköy 5.5, Başakşehir-Mecidiyeköy 35, Sancaktepe-Mecidiyeköy 55, Mecidiyeköy ile Mahmutbey arası ise 26 dakika olacak.
Sürücüsüz metro
Yeni inşa edilen bu hatta sürüsüz metro aracı kullanılacak. Sürücüsüz metronun olacağı hatlardaki tüm istasyonlarda peronla treni ayıran ‘otomatik kapı sistemi’ yapılıyor.