jumpthegap® Tasarım Yarışmasında Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Gözetildi



Roca, bu yıl 10’uncusunu düzenlediği uluslararası tasarım yarışması jumpthegap® ile sürdürülebilir kalkınmaya katkı sağlayacak, yaratıcı ve uygulanabilir banyo çözümlerini ödüllendirdi. Sosyal, ekonomik, çevresel sorunlara sürdürülebilir ve uygulanabilir çözümler bulunmasını destekleyen yarışma, dünyaca ünlü isimlerden oluşan jürisiyle de sektörün en prestijli etkinlikleri arasında yer aldı. Roca Group Kurumsal Pazarlama ve Tasarım Direktörü Marc Viardot, 102 ülkeden binlerce genç yeteneğe ulusararası bir platformda projelerini sunma imkanı veren yarışma ile ilgili sorularımızı yanıtladı.

Yarışmaya Türkiye’den katılan projelerle ilgili de bilgi veren Viardot, Roca’nın Ar-Ge çalışmaları ve sürdürülebilir büyüme gündemini de anlattı…

Roca Group Kurumsal Pazarlama ve Tasarım Direktörü Marc Viardot

jumpthegap® yarışması hakkında kısaca bilgi verebilir misiniz?

jumpthegap®, Roca olarak desteklediğimiz uluslararası bir tasarım yarışması. 2004 yılında hayata geçmesinden bu yana temel amacı, mimarlık ve tasarım endüstrisinde genç yeteneklere görünürlük ve yaygınlık kazandırmak oldu.

Bu yıl organizasyona; sağlık ve hijyen, gezegenin korunması, çeşitliliğe saygı ve teknolojik gelişmelere eşit erişim gibi Birleşmiş Milletler 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Gündemi'nin ortaya koyduğu çeşitli zorlukları entegre ederek yarışmayı daha iyi bir geleceğin inşasına uyarlamak istedik. Yarışma, yeni nesil tasarımcıları ve mimarları, gerçekten sosyal, kapsayıcı ve sürdürülebilir bir yaklaşımla genel veya özel banyolar için gerçek ve yenilikçi çözümler önermeye davet ediyor.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Bu yılki projelerin benzerlikleri ve farklılıkları nelerdir? Türkiye'den katılan projeler hakkında biraz bilgi verebilir misiniz?

Bu yıl tüm projelerin, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma için 2030 Gündemi tarafından belirlenen hedeflere yanıt vermesi gerekiyordu. Önceki yıllarda düzenlenen yarışmalarda organizasyon, sürdürülebilirlik veya diğer kategorilerde sürdürülebilirliği konu edinen projelere ödülü layık görüyordu. Bu yıldan itibaren tüm projeler çevresel açıdan daha iyi bir geleceğe katkıda bulunması yönünde değerlendiriliyor.

Bu, mimarlık ve tasarım alanında yetenekli olmanın yanı sıra sosyal ve çevreye duyarlı olması gereken katılımcılar için bir dönüm noktası oldu. Her katılımcı kendi yaklaşımı ve yaratıcı vizyonuyla su tüketimi, kriz ve acil durumlar, sağlık ve kapsayıcı tasarım konularında sürdürülebilir ve yenilikçi çözümler sunan projeler geliştirdi.

Türkiye'deki en başarılı kategori toplam 13 projeyle, gezegen kaynaklarının akıllı ve bilinçli kullanımını teşvik eden “Su ve Enerji” oldu. İkinci sırada 10 proje ile sağlıkta iyileştirmeler elde etmek için yeni teknolojilerin ve malzemelerin akıllı ve sorumlu bir şekilde kullanılmasını amaçlayan “Zindelik ve Sağlık kategorisi” yer aldı. Türkiye'de sunulan 28 projeden toplam 23'ü bu iki kategoride yer aldı.

Emre Özsöz'ün “Su ve Enerji” kategorisinde kısa listeye kalan projesi: MOİ

Bu yıl kaç Türk yarışmacı katıldı? Yarışmaya en çok hangi alandan kimler ilgi gösteriyor? 

jumpthegap® 2021’e Türkiye'den toplam 158 kişi başvurdu. Bunların 82'si profesyonel, 76'sı öğrenciydi. Su ve Enerji kategorisinde 13, Zindelik ve Sağlık kategorisinde 10, Taraf(sız)lı Tasarım kategorisinde 3 ve Kriz ve Acil Durum kategorisinde 2 olmak üzere toplam 28 proje sundular.

Moi isimli proje Türkiye'de “Su ve Enerji” kategorisinde kısa listeye kalan proje oldu. Proje sahibi Emre Özsöz, havadaki atmosferik nemi toplayıp depolayarak doğal, temiz ve içilebilir suya erişim sağlayan bir ürün önerisi getirdi.

Gelecekte jumpthegap® ödüllü ürünleri üretmeyi planlıyor musunuz?

Roca olarak, jumpthegap® ile amaç ve vizyonumuz genç yeteneklere tasarım, sürdürülebilirlik ve inovasyon odaklı girişimciliğe görünürlük ve projeksiyon sağlamak. jumpthegap® ekibi, kazanan projeleri medyada ve sektör profesyonelleri arasında yaymaya çalışarak bilinirliliğini artırıyor. Böylece bu projelerin hayata geçirilme şanslarının artıracağını umuyoruz.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Roca’nın genel olarak tasarım, Ar-Ge faaliyetleri hangi yönde ilerliyor? Çalışmalar neye odaklanıyor?

Ar-Ge, Roca kurum kültürünün vazgeçilmez bir parçası. Pandemi ile birlikte oluşan dünya kaynaklarına karşı daha duyarlı yaklaşım, farkındalığımızı daha da farklı bir noktaya taşıdı. Biz de bu süreçte Ar-Ge çalışmalarımıza sürdürülebilir büyüme gündemini ekledik. Roca’da ürün konseptinden, tasarım, üretim, lojistik ve dağıtıma kadar her şey hem inovasyona hem de çevreye duyarlı yaklaşımlara öncülük ediyor. Bu kapsamda özellikle 2021’de su tasarrufu sağlayan akıllı ve çoklu ürün gruplarıyla değişen günümüz ihtiyaçlarına cevap verdik. Koleksiyonlarımız, kompakt ve fonksiyonel ürünlerle modern banyolara ödüllü çözümler sunuyor. Ar-Ge çalışmalarımızla teknoloji ve su tasarrufuna odaklanarak banyo ürünlerini daha kişiselleştirilebilir ve işlevsel tasarlıyoruz. İnovatif teknolojilerin banyolara entegre olmasıyla birlikte In-Wash Akıllı Klozet, Smart Duş Sistemi gibi birçok akıllı ürün çıkardık, yeni ürünlerimizi de lanse etmeye devam edeceğiz. Ayrıca tasarım argümanını da es geçmeyerek estetiği fonksiyonellikle buluşturuyoruz.

2022’de de teknolojiyi banyolarla bütünleştiren, kullanıcıların hayatını kolaylaştıran ve çevreye duyarlı akıllı ürünlerimize ağırlık vereceğiz. Özetlemek gerekirse; önümüzdeki süreçte yenilik ve sürdürülebilirlik değerleriyle geliştirdiğimiz ürünlerimizle banyo alanında fark yaratmaya devam edeceğiz.