İzmir Valisi Cahit Kıraç, tanıtımda büyük atılım yapılmasını
sağlayacak çalışmanın müjdesini verdi. Kıraç, İzmir Kalkınma Ajansı’nın (İZKA)
“İzmir İli Tanıtım Stratejisi Eylem Planı” hazırladığını, akılcı bir yol
haritası belirleneceğini söyledi. Kıraç hem bu plan hem de ayakbastı ücreti
sorunu ve yeni kruvaziyer limanı hakkında merak edilenleri anlattı:
Kent için önemi çok büyük
"Tanıtım strateji planı için önümüzdeki günlerde ihaleye
çıkacağız. Yabancı profesyonellerden de bu konuda yardım alacağız. Uluslararası
çapta çalışma olacak. Tanıtımın en doğru şekilde nasıl yapılacağını
kararlaştıracağız. Tüm avantajları değerlendirip daha çok yabancı turist ve
yatırımcı çekeceğiz. Bu plan büyük önem taşıyor, çünkü İzmir’i dünyaya
açacak...
Ayakbastının takipçisiyim
Ticaret Odası’nın karşıladığı ayakbastı ücretini İZKA’nın
ödemesi için hukuki inceleme sürüyor. Uygunsa gereken destek verilecek. Ancak
asıl çözüm, gemiden inen yabancılardan kişi başına alınan 2 doların aşağı
çekilmesi ya da tamamen kaldırılması. Bunun için çalışıyoruz. Ulaştırma
Bakanımız Binali Yıldırım’a konuyu iki kez ilettim. Israrla takip
ediyorum.
Liman çok şey değiştirir
Üçkuyular’a kruvaziyer limanını destekliyorum. İzmir, kruvaziyer
turizme yılda 50 bin turistle başladı. Bu sene hedef 400 bin. Oysa İzmir deniz
yoluyla yılda bir milyon, hatta 10 milyon turist getirebilir. Gemilerin bekleme
süresi de artırılabilir. Bunun için önce limanın yeri kesinleştirilmeli, sonra
da imar planlaması gerçekleştirilmeli."