Aliağa-Menderes Hızlı Tren Projesi ve Üçyol-Üçkuyular Metro Hattı'nın yapımı için çalışmalarını hızlandıran İzmir Büyükşehir Belediyesi, şimdi de Bornova'da son bulan metro hattının uzatılması için harekete geçti.
Son durağı Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi önünde bulunan metronun otogar ve Bornova Merkez'e kadar gitmesini istediklerini belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, söz konusu projenin hazırlanması için ihaleye çıkma izni verdiğini açıkladı.
Önce projeler çizilecek
Hastane önündeki son durakta iki ayrı hat olduğuna dikkat çeken Kocaoğlu, "Biri Bornova merkeze biri de otogara gidecek. Ancak ortada bir proje yok. Bunların önce projelerini hazırlayacağız" dedi. Önceliklerinin Üçyol-Üçkuyular hattında olmaya devam edeceğini vurgulayan Kocaoğlu, "Bunu tamamladıktan sonra sıra Bornova'daki bu projeye gelecek. Kaynak bulduğumuz takdirde çalışmalara hemen başlayabilmek için projelerini de şimdiden hazırlatıyruz" diye konuştu.
Narlıdereliler'e müjde
Üçyol-Üçkuyular hattı konusunda da bilgi veren Kocaoğlu, Balçova ve Narlıdereliler'e de müjde verdi. "Tabi ki; Üçkuyular'a gidip orada kalmayacağız" diyen Kocaoğlu, "O hat Balçova ve Narlıdere'ye kadar yürüyecek. Bunun durağı yok. Olanaklar oranında her hat ilerlemeye devam edecek. Üçkuyular'a ulaşınca Balçova ve Narlıdere'nin de projelerini yapacağız" dedi.
İlk kazma Mart'ta
Üçyol-Üçkuyular ile Devlet Demir Yolları'yla birlikte yapmaya hazırlandıkları Aliağa-Menderes Hızlı Tren Projesini eş zamanlı yürütmeyi planladıklarını belirten Kocaoğlu, şöyle konuştu:
"Aliağa-Menderes için önümüzde sadece bulunan krediye Hazine onayının verilmesi sorunu var. Onu da aşacağız. Hazineden Sorumlu Devlet Bakanı Ali Babacan'ın kredinin alınması için onay vermesiyle hemen işe koyulacağız. Ocak, Şubat gibi ihaleye çıkar Mart, Nisan gibi ilk kazmayı vururuz. Eğer bir aksaklık yaşanmazsa 2007 yılının baharında da hep beraber Aliağa'dan Menderes'e, Bornova'dan da Üçkuyular'a gideriz."
Büyükşehir olarak Aliağa-Menderes Hızlı Tren Projesi için 374 milyon dolar harcayacaklarını belirten Başkan Kocaoğlu, bunun 74 milyon dolarının sistemin çalışması için oluşturulacak altyapıya gideceğini kaydetti. Geriye kalan 300 milyon doların 150 milyon dolarının vagonlara harcanacağını kaydeden Kocaoğlu, "Diğer 150 milyon dolar da Karşıyaka ve Şirinyer'de yapılacak tünel ve istasyonlarla karayolu alt ve üst geçitlerine gidecek" dedi.
Otobüsler yollardan çekilecek
İzmir'de metro, otobüs ve vapurdan oluşan toplu ulaşım filosunun günde 1 milyon 400 bin kişiyi evden işe ya da işten eve taşıdığını belirten Kocaoğlu, hızlı trenin devreye girilmesiyle trafiğin büyük ölçde rahatlayacağını dile getirdi. "Söz konusu hat üzerinde çalışan belediye otobüslerinin çoğu yollardan çekilecek" diyen Kocaoğlu, şunları söyledi:
Rahatlama olacak
"Otobüsler sadece bölgeden yolcuları toplayıp istasyonlara götürecek. Geçtiğimiz günlerde Petkim Genel Müdürü ile bir görüşme yaptık. Sayın Genel Müdür 'Bu hat başlasın ben çalışan işçilerimi servis araçlarıyla istasyona kadar getirip bırakacağım. Kent içine servis yapmayacağım' dedi. Servis araçlarının da kent içi trafiğinden çekilmesiyle büyük rahatlama olacak" diye konuştu.