İTÜ Makine ve İnşaat Fakültelerinden dokuz öğretim üyesi tarafından yeni Galata Köprüsü'nde yapılan incelemelerin sonuçları açıklandı. Raporda, yapılan ölçüm ve hesaplamalara göre varılan sonuçlar şöyle özetlendi:
"oKöprü kanatları, kapalı durumda iken, normal trafik akışı sırasında tehlikeli bir durum göstermemektedir.
o Köprünün hareketli kanatlarında açma-kapama işlemi sırasında ortaya çıkan ciddi bir titreşim sorunu vardır. Bu titreşimler sırasında köprü kanadının bağlandığı mafsallar civarından büyük darbe gürültüleri gelmektedir. Bu titreşimler, bilimsel yönden 'rezonans olayı' olarak tanımlanmakta, mühendislik tasarım ve uygulamalarında kesinlikle istenmeyen bir olay olarak bilinmektedir.
o Köprü kanatlarının açma-kapama işlemi sırasında aşırı gerilmelerin oluştuğu noktalar bulunmaktadır. Bu noktalarda oluşan gerilmeler, kabul edilebilir sınır değerlerin üzerine çıkmaktadır.
o Yukarıda özetlenen titreşim ve gerilme sorunları çözülmeden yeni Galata Köprüsü'nde yapılacak açma-kapama işlemleri tehlikeli ve önlem alınmadığı takdirde hasarın büyümesi bakımından da risklidir."