İTO Şikâyetten Bunaldı, Yapı Marketlerle Toplantı Yaptı



Yabancı dildeki kullanım kılavuzları yüzünden çok sayıda şikâyet alan İTO, nisan haziran aylarında yapı market yöneticileriyle toplantı yaptı ve "Etiketleri Türkçeleştirin" dedi. Bu toplantının notları haziranda Sanayi Bakanlığı'na gönderildi.

İthal ürünlerde Türkçe etiket ve kılavuz kullanımına ilişkin dün SABAH'ta yer alan haber, bu konuda yıllardır yaşanan sıkıntıyı gün yüzüne çıkardı. Çok sayıda okur, bu konuda yaşadığı sorunu bize aktarırken, İstanbul Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yalçıntaş, Türkiye'de satılan ithal ürünlerin Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzuyla satılması konusunun üç aydır İTO gündeminde olduğunu söyledi. Bu konuda odaya çok sayıda şikayet geldiğini, yönetim kurulunda konuyu tartıştıklarını anlatan Yalçıntaş, nisan ayında büyük yapı marketlerin üst düzey yetkililerini odaya davet ederek konuyu tartıştıklarını, bu tartışmanın ışığında gündemi haziranda Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'na taşıdıklarını anlattı. Sorunun sadece tüketiciye değil, satışı yapan marketlere de zarar verdiğini anlatanYalçıntaş şunları söyledi: "Kullanım kılavuzlarının en çok gerekli olduğu yer yapı marketler. Büyük marketlerin üst düzey yetkililerini İTO'ya davet ettik. Bauhaus, İKEA, Praktiker, Koçtaş, hepsi geldi. Mevzuat ve uygulama hakkında dikkatlerini çektik. Daha sonra bir yazıyla konuyu Sanayi Bakanlığı'na aktardık, 22 Haziran'dan sonra bakanlık çok daha sıkı takip etmeye başladı. Biz bakanlıktan ithalattan başlayarak perakende satışa kadar tüm zincirde mevzuatın uygulanmasını talep ettik. Türkiye'de mevzuat sıkıntısı yok, uygulamada sıkıntı var." Yalçıntaş, sadece tüketicinin değil ticaret yapanların da zarara uğradığını belirterek, "Mal geldiği zaman küçük esnafın bunu satabilmesi için müşteriye anlatması lazım. Kullanımı, saklanması, bakımı konularında bilgi vermesi gerek. Türkçe etiket yoksa bunu nasıl yapacak? Kullanıcı zarara uğradığı zaman üreticiye değil satın aldığı yere gidiyor, tazmin etmekle de satış noktası sorumlu. Ürün geri alınıyor, değiştiriliyor ya da tamire gidiyor. Öte yandan bu süreç üyelerimizin ticari güvenilirliğine de zarar veriyor" dedi.