İtalyan Kalitesinde Ürettiğimiz Mobilyayı, Çin Fiyatına Satıyoruz
Tasarım ve markalaşmaya ağırlık veren mobilya üreticileri, son yıllarda
araştırma geliştirme (Ar-Ge) yatırımlarına milyonlarca TL'lik kaynak aktarmaya
başladı. Çilek Mobilya Genel Müdürü Muzaffer Çilek, bu sayede
artık İtalyan ve Alman üreticilerle rekabet
eder hale geldiklerini söyledi. Çilek, yüksek kaliteli Türk mobilyalarının Çin
ile Avrupa'nın tam ortasında bir fiyat aralığıyla satıldığını aktardı. Sektörün
dünyanın dört bir yanına kendi markasıyla adını duyurduğunu ifade ederken, bu
başarının temelinde tasarım ve Ar-Ge yatırımlarının bulunduğunu kaydetti.
Dünyanın en büyük mobilya fuarları arasında yer alan İstanbul Mobilya Fuarı
(İMOB) yerli ve yabancı yaklaşık 300 firmayı buluşturdu. Etkinlik kapsamında
sektör temsilcileri yüzlerce görüşmeye imza attı. Çilek Mobilya Genel Müdürü
Muzaffer Çilek ile sektördeki diğer firmaların yöneticileri fuarı Zaman'a
değerlendirdi. Şirket olarak 0-24 yaş grubuna hitap ettiklerini ve bu ürünlerin
oluşmasında psikologlardan görüş aldıklarını belirten Çilek, bu sayede
çocukların ruhsal durumlarına uygun markalar ortaya koyduklarını dile getirdi.
Mobilya sektöründe faaliyet gösteren firmaların markalaşmaya yatırım yapmasıyla
birlikte yurtdışına açıldığını vurgularken, bunun neticesinde de dünya
markalarıyla rekabet eder konuma geldiklerini bildirdi.
Son birkaç yıldır Türk şirketlerinin İtalya, İspanya, Almanya ve Fransa'daki
markalarla boy ölçüşür hale geldiği bilgisini veren ünlü işadamı, ancak fiyat
aralığında hâlâ istenilen seviyeye gelmediklerinin altını çizdi. İMOB'un adını
dünyaya duyurmak adına Çilek grubunun da Köln'deki diğer mobilya fuarına iki
yıldır katılmadığını hatırlatan Muzaffer Çilek, sektör temsilcilerinin artık
kendi fuarlarını yapacak güce ulaştığını, bundan dolayı Almanya'daki etkinliğe
katılmanın çok da elzem olmadığını anlattı. Çilek Mobilya Genel Müdürü, ayrıca
komşu ülkelerle Türkiye arasında vizelerin kaldırılmasının da sektörün açılımını
hızlandırdığını ifade etti. Çilek, fuara gelen Ortadoğulu katılımcıların da
bunun bir göstergesi olduğunu belirtti.
Sektörün her yıl yüzde 10-15 oranında büyüme gösterdiğini söyleyen Muzaffer
Çilek, bunun neticesinde her yıl binlerce kişinin sektörde istihdam edildiğini
kaydetti. Öte yandan Çilek, 2010 yılını 200 milyon TL ciro ile kapatırken,
2011'de ise yüzde 25 büyümeyi hedefliyor. Yurtiçinde 100, yurtdışında da 150
mağazası bulunan şirket, yıl sonuna kadar bu sayıya yurtdışında 50, yurtiçinde
de 20 şube daha ilave edecek. Bu amaçla da 5 milyon TL'lik yatırım yapacak.
'Bu yıl tüm tasarımları yeniledik'
Konfor Mobilya'nın Satış Müdürü Zeki Usta ise bu yıl tüm
tasarımları yeniledikleri bilgisini verdi. Şirketin 2011 itibarıyla 500 satış
noktasına ulaştığını dile getiren Usta, bu noktalardan 30'unu yıl sonuna kadar
bayi haline getireceklerini sözlerine ekledi. Konfor'un 2010'u 100 milyon dolar
ciro ile kapattığını aktaran Usta, 2011 hedeflerinin ise yüzde 30 oranında
büyüme olduğunu kaydetti. Konfor'un 2010 ihracat rakamı ise yaklaşık 16 milyon
dolar.