Uzun süredir merakla beklenen İstinyePark, 21 Eylül 2007 Cuma günü açıldı. Orjin Grup ve Doğuş Grubu ortaklığıyla İstinye’de hayata geçirilen İstinyePark, farklı mimarisi ve tasarımı ile İstanbul’a yepyeni bir soluk getirme iddiasında. Açılış töreni Ekim ayının sonunda gerçekleşecek İstinyePark'ta dünyanın ve Türkiye’nin önde gelen markalarından oluşan yaklaşık 300 mağaza bulunuyor.
İstinyePark, 87 bin metre kare mağaza alanı olmak üzere toplam 270 bin metre kare inşaat alanına sahip bulunuyor. İstinyePark, özgün mimarisi, gün ışığına izin veren cam kubbesi, ağaçlandırılmış açık alanları, üç bin araçlık otoparkı, bir şehir meydanı formunda tasarlanan alışveriş caddesi, nostalji kokan klasik pazar yeri, bulvarı ile her beğeniye farklı yaklaşımlar öneriyor.
Türkiye’de ilk ya da en büyük mağazasını İstinyePark’ta açan markalar arasında ise, Armani Jeans, DKNY Jeans, Dolce & Gabbana, Ferre, Gucci ve Paul Smith gibi moda devleri bulunuyor.
İstanbul’da toplam 200’ün üstünde modacıyı bir araya getiren tek alışveriş merkezi İstinyePark’ta uzman eğitmenler eşliğinde spor yapma imkânı da sunuluyor. Geniş bir alana yayılmış Hillside City Club İstinye’nin çeşitli spor tesislerinin yanı sıra açık-kapalı havuzları ve büyük bir SPA'sı bulunuyor. Ayrıca, 300’e yakın mağaza, 40’a yakın cafe ve restoran, biri İstanbul’un tek 3 boyutlu IMAX teknolojisine sahip sinema salonu da olmak üzere toplam 12 sinema salonu ile AFM yer alıyor.
Bir ilk: Alışveriş Caddesi
İstinyePark’ın, açık alanda yer alan Park bölümünde, Türkiye’deki alışveriş merkezlerinde bir ilk olan alışveriş caddesi yer alıyor. Bu cadde; yeşil park alanı, su ve lazer oyunlarıyla bezenmiş havuzu, dünya modasına öncülük eden mağazaların sıralandığı sokakları ile bir şehir meydanı konseptinde tasarlandı. Burberry, Chloe, Coach, Etro, Gucci, Hugo Boss, Louis Vuitton, Paul Smith gibi dünya markalarının yer aldığı bu meydana otomobil ile girmek ve valet parking hizmetlerinden yararlanmak mümkün. Türk ve dünya mutfaklarından lezzetler sunan cafe ve restoranlar Alışveriş Caddesi’ni daha da özel kılarken, alışveriş merkezinin diğer blokları ile bütünlük oluşturan Bulvar bölümü başlı başına farklı bir kimliği olan, çağdaş bir kapalı alışveriş merkezi olarak dikkat çekiyor. Yüksek, gün ışığını süzen tavan tasarımı bu bölüme doğal bir atmosfer kazandırırken, GAP, Park Bravo, Mango, Paul&Shark, La Perla gibi giyim markalarının yanı sıra, Esse, Darty, Teknosa gibi elektronik eşya, Zara Home ve Chakra gibi ev ve dekorasyon mağazaları da yer alacak.
Geleneksel Türk mimarisinden esinlenerek oluşturulan Pazar Yeri, İstinyePark’ın ayrı bir özel mekânını oluşturuyor. Caddeye bakan dış cephedeki konumuyla nostaljinin ağır bastığı bu bölümde, kasaptan manava, balıkçıdan baharatçıya kadar pek çok seçeneğin en kaliteli örnekleri bir arada bulunuyor.
Sosyal Etkinliklerin Merkezi
İstinyePark’ta, konser, defile gibi pek çok gösteri ve etkinliğin gerçekleştirileceği Meydan bölümü, yeni bir sosyal merkez oluşturuyor. Sinema, çocuk, eğlence ve yiyecek alanlarının bulunduğu bu bölüm, kentin sosyal merkezini İstinyePark’a taşıyacak. Bu bölümde bulunan Sanat Evi İstinyePark ziyaretçilerini sanatla buluşturacak. Doğuş Oto Galerisinde ise antika otomobiller meraklıları ile buluşacak.