İstanbul’un iki yakasını bir araya getirecek Marmaray Projesi inşaatı çalışmaları, hızla devam ediyor. Proje kapsamındaki ‘Boğaz Tüp Geçişi’ için tünel kazı işlemleri önümüzdeki günlerde başlatılacak. 2010’da tamamlanması planlanan Marmaray Projesi’nin devreye girmesiyle Asya yakasında 43,4, Avrupa yakasında 19,6 kilometrelik yüzeysel hat döşenecek. Böylece, İstanbul çağdaş, güvenli ve modern demiryolu sistemine kavuşacak.
Tarihî Yarımada’daki araç trafiğine nefes aldıracak proje, 100 yıllık tasarım ömrüne sahip güvenli, konforlu, dayanıklı ve modern bir demiryolu sistemine kavuşturacak, tek yönde saatte 75 bin yolcu taşıma kapasitesini de sağlayarak mevcut köprülerdeki tıkanmayı azaltacak. Boğaz’ın iki yakası arasındaki ulaşım, 4 dakikada sağlanabilecek. Marmaray Projesi’ndeki çalışmalar, 2 Türk ve 2 Japon firmalarından oluşan TKGN Ortak Girişimi’nce yürütülüyor.
Taisei Corporation, Kumagai Gumi Co. Ltd., Gama İnşaat ve Nurol inşaat şirketlerinin yürüttüğü projenin teknik özellikleri ise şöyle:
Toplam uzunluk: 13.558 metre.
Batırma tünel uzunluğu: 1.387 m.
Marmaray Tüp Geçiş’in yaklaşım tünelleri uzunluğu 12.171 metre.
Marmaray Tüp Geçiş’in batırma tünel birimi (segment) 11 adet.
Marmaray Tüp Geçiş tünelinin maksimum derinliği; 60 metre.
Batırma tünel yüksekliği, 8,6 metre.
Batırma tünelin genişliği 15,3 m. 1 gidiş 1 geliş olmak üzere toplam 2 hat.