İstanbul’da Yollar Kapandı, Sorumluluk Kimde Tartışması Çıktı



İstanbul'u esir alan yoğun kar yağışı ulaşımı olumsuz etkilemeye devam ediyor. Kar nedeniyle D-100 (E-5), TEM, Kuzey Marmara Otoyolu, Mahmutbey Gişeler ve Hadımköy'de yollar kapandı. Kara hazırlıksız yakalanan vatandaşlar araçlarını yolda bırakıp gitti. Kapanan yollar nedeniyle vatandaşlar yollarda mahsur kaldı.

Sözcü’den Özlem Güvemli’nin haberine göre; yolları açık tutmak için yapılan çalışmalar beraberinde yetki tartışmasını da gündeme taşındı. İstanbul'da ulaşımın ana omurgasını oluşturan otoyolların hepsinin sorumlulukları farklı kurum ve kuruluşlara ait.

D-100, İBB'nin sorumluluğunda
Çayırova'dan Büyükçekmece'ye kadar olan D-100 Karayolu (E-5) ve yan yolları ile 39 ilçedeki ana caddeler İBB'nin sorumluluğunda bulunuyor. 39 ilçedeki ara yollar ise ilçe belediyelerinin yetki alanında.

TEM Otoyolu, Karayollarına ait
Kar nedeniyle çok yoğun sorun yaşanan TEM otoyolu, Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü sorumluluğunda. Basın Ekspres, Mahmutbey Gişeler, İSTOÇ güzergahı da buraya ait.

Reklam Goruntulenme Bolumu

ICA ve KMO sorumluluğundaki yollar
Anadolu Otoyolu ve Avrupa Otoyolu'ndan oluşan ve kar yağışından en çok etkilenen Kuzey Marmara Otoyolu da Kuzey Marmara Otoyolu (KMO) İşletmesi'nin sorumluluğunda bulunuyor. KMO İşletmesi'nin yatırımcıları Kalyon, Cengiz İnşaat, Limak, Kolin, Pak Yatırım, RSY İnşaat. Kuzey Çevre Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün sorumluluğu ise ICA konsorsiyumuna ait

“Yepyeni otoyol 17 saat kapandı”
Ulaşım uzmanı İYİ Partili Meclis Üyesi Suat Sarı, İBB'nin sorumluluğunda 4 bin kilometre ana arter bulunduğunu, TEM'in Karayolları Genel Müdürlüğü, Kuzey Marmara Otoyolu'nun da işleten firmanın sorumluluğunda olduğunu belirtti.

Sarı, Kuzey Marmara Otoyolu'nun firma tarafından 3 yıldır işletildiğine dikkat çekerek “Son derece teknolojik ve en iyi şartlarda yapılan Kuzey Marmara Otoyolu benzeri otoyollar dünyada hiç kapanmaz. Sebebi belli kilometre aralıklarıyla müdahale yerleri oluşturulur. Burada ise otoyollara, Avrupa otoyol standardında müdahale yerleri yapılmadığı için müdahale mesafeleri çok uzak olduğu için kapanıyor. Bu müdahaleyi yapamadıkları için dün son teknoloji ile yapılmış yepyeni otoyol 17 saat kapandı. Bu büyük bir skandal.” dedi.

2 gün önceden kar yağışı uyarılarının yapıldığını hatırlatan Sarı, gereken tüm tedbirlerin öncesinde değil kar yağışı başladığında alınmasını eleştirdi.

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.