İstanbul'da Yeni Ulaşım Planı



İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin ulaşımdan sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Rafet Bozdoğan , hazırlanan ''Çevre Düzeni Planı'' ve arazi kullanım kararları çerçevesinde, daha önce ''Ulaşım Ana Planı'' nda yer alan raylı sistem güzergâhlarında değişikliğe gidildiğini açıkladı.

İstanbul'daki yeni ulaşım planına ilişkin bilgi veren Bozdoğan, arazi kullanım kararlarının netleşmesiyle, İstanbul'un ulaşım karakteristiğinin yönünün de farklılaştığını belirtti.

''Ulaşım şeması Avrupa yakasında yüzde 20, Anadolu yakasında da yaklaşık yüzde 40 oranında değişti'' diyen Bozdoğan, ''İşletmede olanlar da dahil toplam 43 adet raylı sistem hattı ile kentte 481.66 kilometre raylı sisteme ulaşılacak'' dedi. İnşaatı devam eden projelere ilişkin bilgi veren Bozdoğan, ''Taksim-Kabataş füniküler hattı önümüzdeki günlerde, Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar hattı temmuz ayında, Edirnekapı-Sultançiftliği hattı da bir yıl içinde devreye girecek'' dedi.

Bozdoğan, projesi bitmek üzere olan raylı sistemlere de değinerek 16.9 kilometre uzunluğundaki Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Dudullu hattı projesinin 2 ay içinde, 24.6 kilometre uzunluğundaki Bakırköy-Beylikdüzü hattının Küçükçekmece'ye kadar olan 10 kilometrelik etabı projesinin 3 ay içinde, Taksim-Yenikapı hattının devamı olacak 6.6 kilometre uzunluğundaki Yenikapı-Bakırköy metro hattı projesinin de 4 ay içinde biteceğini bildirdi.

Raylı sistem hatlarındaki değişikliklere ilişkin bilgi veren Bozdoğan, Anadolu yakasında, Kadıköy-Kartal arasında yapımı devam eden ve daha sonra Pendik ve Tuzla üzerinden Orhanlı'ya gidecek olan hattın, Tuzla üzerinden değil, Pendik-Kurtköy güzergâhını takip ederek Orhanlı ve Sabiha Gökçen Havalimanı'na uzatılacağını söyledi.
Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Dudullu-Samandıra ve Sabiha Gökçen olarak planlanan hattın, Üsküdar-Ümraniye Dudullu'dan sonra Çekmeköy'de son bulacağını anlatan Bozdoğan Avrupa yakasında da, eskiden Yenikapı-Bakırköy-Bağcılar-İkitelli-Olimpiyat Köyü ve Başakşehir Konutları olarak projelendirilen hattın, Bakırköy sahilindeki İDO iskelesinden başlayarak Özgürlük Meydanı'nın altından devam edip İncirli'deki hafif metro istasyonu ile entegre olarak Bağcılar üzerinden İkitelli ve Olimpiyat Köyü'ne gideceğini bildirdi.