İstanbul Yeni Havalimanı'nın 1. etabı 90 milyon yolcu/yıl kapasitesine sahip olacak. Projenin yer teslimi 1 Mayıs 2015 tarihinde yapıldı. Havalimanının ilk etabında; üç adet paralel pist, paralel taksi yolları, apron, terminal binası, hava trafik, haberleşme ve meteoroloji sistemleri ile diğer hizmet binaları yer alıyor.
100 Günlük Eylem Planı'na alındı
Mega proje 100 Günlük Eylem Planı'na alındı. Emlak Kulisi'nde yer alan habere göre Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan çalışmalarla ilgili şunları söyledi, "Programın en önemli maddesi olan ve Türkiye'yi Batı Avrupa-Uzakdoğu bölgesinde önemli bir transfer merkezi haline getirecek İstanbul Yeni Havalimanı'nda çalışmalar 7/24 esasına göre tam kapasite sürüyor. Havalimanımızın ilk fazı, 29 Ekim'de hizmete girecek."
İstanbul Yeni Havalimanı'na günlük 3 bin 500 uçağın iniş-kalkış yapacak. Proje 10,2 milyar avroluk yatırım ve KDV dahil 22,2 milyar avro kira bedeliyle yapıldı.
Projenin kazandıracakları
İstanbul Yeni Havalimanı ülkemize jeopolitik konumu nedeniyle Doğu ile Batı, Kuzey ile Güney Bölgeleri arasında yolcu transfer merkezi ihtiyacını karşılayacak. Tamamlandığında nihai kapasitesi 150 milyon yolcu/yıl olan 4 ayrı terminal binası, 165 adet sabit yolcu köprüsü, 6 pisti ile dünyanın en büyük havalimanlarından biri olacak.
Adı ne olacak?
İstanbul Yeni Havalimanı ile ilgili en çok merak edilen bir konu da adının ne olacağı. Bu konuyla ilgili bir çok haber çıktı ancak adının ne olacağı açıklanmadı.