İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nde, meclis üyeleri Kemal
Çiloğlu, Gökhan Zeybek, Bülent Soylan ve Serdar Bayraktar tarafından verilen
yazılı soru önergesinde, 25 yıl işletme hakkıyla (2019'a kadar) yap-işlet-devret
modeliyle 242 bin metrekare alan üzerine kurulan ve 290 bin metrekare inşaat
alanı bulunan Büyük İstanbul Otogarı'ndan günlük ortalama bin 750 otobüsün, 20
bin otomobilin giriş çıkış yaptığı ve bu yapıyla ilgili çok sayıda şikayetin
yapıldığı belirtildi.
Bu kompleksin imar planlarındaki durumu ile mevcut durumunun
planlara uygunluğu konusunda kuşkular bulunduğuna işaret edilen önergede, ana
yapının dere yatağı üzerinde olması ve önceki deprem yönetmeliği kısıtlarıyla
inşa edilmiş olduğundan, yapının depreme dayanıklılığına ilişkin kaygılar
bulunduğu vurgulandı.
Önergede, şunlar kaydedildi:
"Burada bulunan birçok iş yeri işletilmemektedir. Yapının büyük
bölümü bakımsız ve temiz değildir. İnşa aşamasında satışı yapılan bölümlerin bir
bölümünde eksiklikler kalmıştır. İş yerlerinde fiziki eksikliklerin neden olduğu
ruhsat problemleri yaşanmaktadır. Kompleksin bazı bölümlerinde kaçak
yapılaşmalar vardır. Eksik, yanlış yapılaşma ve uygulamalar nedeniyle ağır hak
kayıpları söz konusudur. İşletmenin denetlenmesinde yetersizlikler mevcuttur.
Güvenlik açısından riskli bir bölge haline gelmiştir. Araç trafiği ve park
alanları konusunda ek düzenleme ve çalışmalara da ihtiyaç vardır. Komplekste
halen kuyu suyu kullanılmaktadır. Otogar işletim sistemi itibarıyla düşük
kapasite ile kullanılabilmektedir."
Önergede, sayılan şikayet ve endişeler konusunda bir araştırma
yapılarak, bilgi verilmesi istendi. Önerge, oy birliğiyle başkanlık makamına
havale edildi.